پیشخوان
کد خبر : 11107
دوشنبه - 16 بهمن 1402 - 10:29

لجستیک و ترانزیت ضلع پنجم اقتصاد منطقه آزاد ارس است

به گزارش تبریزگویا، علی نوید افزود: امروزه ایجاد شبکه‌های جهانی حمل‌ونقل و پایانه‌های لجستیک در دنیا به یک موضوع بسیار راهبردی و حسّاس تبدیل شده و در کشور ما نیز به لحاظ برخورداری از موقعیت سوق الجیشی ویژه، توجه به امر لجستیک و حمل‌ونقل برای فعال‌سازی ظرفیت‌های سرزمینی ایران در این حوزه در دولت سیزدهم دوچندان شده است.‌

نوید با بیان اینکه ارس به‌عنوان مرکز لجستیک مرزی شمالغرب ایران در شبکه جامع لجستیک کشور شناخته شده است، خاطرنشان ساخت: ارس از دو پایانه مرزی فعال یعنی جلفا و نوردوز برخوردار است و روزانه صدها کامیون تجاری و ترانزیتی از محدوده ارس به کشورهای همسایه تردد می‌کنند.‌

وی افزود: به همین جهت ما در برنامه‌های اخیر خود، می‌خواهیم ضمن ایجاد یک شبکه ارتباطی درون منطقه‌ای بسیار کارآمد با تشکیل و توسعه هاب لجستیک ارس، زمینه لازم برای افزایش صادرات محصولات تولید شده در بخش‌های صنعتی و کشاورزی ارس را نیز تقویت نماییم.