برگزیده 2 » پیشخوان
کد خبر : 13406
پنجشنبه - 17 خرداد 1403 - 21:52

نرخ بیکاری آذربایجان‌شرقی کمتر از متوسط کشوری و کاهش ۱۷ درصدی مقرری بیکاران

به گزارش تبریزگویا، حسین فتحی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان امروز در سلسله نشست رسم خدمت، ویژه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در حوزه ایجاد اشتغال و کارآفرینی در سال گذشته ۱۹۰۵ میلیارد ریال تخصیص اعتبار داشتیم که منجر به اشتغال هشت هزار و ۹۶۸ نفر شد.

وی افزود: در سال‌جاری نیز اعتبار ابلاغی برابر با ۲۲۷۸ میلیارد ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه درگاه صدور مجوز برای مشاغل خانگی تسهیل یافته است، گفت: سال گذشته یازده هزار و ۷۲۵ مجوز صادر شده است که نسبت به سال‌های دیگر با رشد ۵ برابر روبرو بود.

وی خاطرنشان کرد: ئدر حوزه کارآفرینی و اشتغال افزایش چهار برابر فرصت‌های شغلی داشتیم که در سه سال اخیر به تعداد ۱۳۷ هزار و ۷۷۹ فرصت شغلی ایجاد شده که نسبت به مدت مشابه زمان قبلی ۴ برابر شده است.

فتحی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ با درصد تحقق ۱۳۱ درصدی استان آذربایجان‎‌شرقی جزو استان برتر در سامانه رصد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در حوزه روابط کار، طبقه‌بندی مشاغل جزو اولویت ماست در طول سه سال اخیر به تعداد ۲۲۶ مورد طرح طبقه‌بندی در راستای افزایش و بالا بردن بهره‌وری، امنیت، شغلی، مهارت محوری، رفاه و ایجاد انگیزه کارگران اجرا شده است که نسبت به مدت مشابه قبلی به میزان ۸ برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره بر کاهش ۱۷ درصدی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری گفت: در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۰۶۴۶ نفر مقرری بگیر داشتیم که امسال به ۸۹۱۹ نفر رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان داشت: در افزایش حمایت از کارگران و بنگاه‌های اقتصادی نیز با کاهش روبرو هستیم که سال گذشته این میزان ۷۰۹ مورد بود.