برگزیده 2 » پیشخوان
کد خبر : 13956
دوشنبه - 18 تیر 1403 - 11:27

رتبه ششم تبریز از لحاظ تعداد سفرهایی در حوزه‌ گردشگری

به گزارش تبریزگویا، سید کاظم زعفرانچیلر، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز در شورای شهر تبریز اظهار کرد: تبریز از نظر سوق الجیشی به کشورهایی چون عراق، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، نخجوان، گرجستان نزدیک بوده و پتانسیل بالایی در حوزه‌ی صنایع دستی و غذاهای محلی دارد.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به آسیب شناسی که در بحث گردشگری تبریز انجام گرفته است، بیان کرد: تبریز از لحاظ تعداد سفرهایی که در حوزه‌ی گردشگری انجام می‌شود دارای رتبه‌ ششم بوده و از لحاظ اقامت گردشگری رتبه‌ هفتم را به خود اختصاص داده است که باتوجه به پتانسیل‌های این شهر، قابل قبول نیست.

زعفرانچیلر اظهار داشت: تبریز از لحاظ سیاست و برنامه‌ریزی گردشگری دارای رتبه‌ی چهارم، در عوامل تقویت و حمایت کننده‌ی گردشگری دارای رتبه‌ی چهارم و همچنین در زمینه‌ی تقاضا برای گردشگری و خدمات گردشگری نیز در رتبه‌ی چهارم قرار دارد و شهرهایی چون مشهد، شیراز و اصفهان از لحاظ گردشگری وضعیت بهتری از تبریز دارند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: سال گذشته در استان اصفهان ۱۶۵ رویداد گردشگری انجام گرفته در حالی که میزان این رویداد در استان آذربایجان شرقی ۲۶ بوده که فاصله‌ی معناداری است.

زعفرانچیلر ادامه داد: رویدادهای متعددی که شهرداری تبریز برگزار می‌کند، رویداد ملی که بتواند گردشگری جذب کند، چنان چشمگیر نیست و این به ما هشدار می‌دهد تا در این حوزه عنایت بیشتری به خرج داده و تبریز را از لحاظ گردشگری بهتر معرفی کنیم.