پیشخوان » تیتر روز متنی
کد خبر : 14288
چهارشنبه - 10 مرداد 1403 - 15:04

سایه‌ روشنی از رعایت اخلاق در فوتبال ایران/ تفاوت‌ها در نقل و انتقالات عیان می‌شود

به گزارش تبریزگویا، بیست و چهارمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران از ۱۴ روز دیگر آغاز خواهد شد و همه تیم‌ها به دنبال آماده‌سازی بهتر و حضوری پرقدرت در لیگ بیست و چهارم هستند و در این بین نقل و انتقالات تابستانی نیز جریان دارد که جابه‌جایی بازیکنان به تیم‌های مختلف امری طبیعی محسوب می‌شود اما در این بین شاهد برخی بی‌اخلاقی‌ها از سوی بازیکنان در این برهه هستیم.

چرا که برخی بازیکنان باوجود اینکه با باشگاه خود قرار دارند و خواستار جدایی و رفتن به تیمی دیگر هستند اما اصول حرفه‌ای را زیرپا گذاشته و در تمرینات آماده‌سازی تیم تحت قرارداد خود حاضر نمی‌شوند که نمونه آن حسین پورحمیدی سنگربان تراکتور است.

بازیکنی که پس از حضور علیرضا بیرانوند در تراکتور در دو هفته گذشته سر تمرینات تیمش حضور نیافته و با داشتن قرارداد دو ساله حتی از حضور در اردوی ترکیه سرخ‌پوشان نیز سرباز زده است و مشخص نیست چرا باشگاه تراکتور بازیکنی که با تیمش قرارداد دارد و در تمرینات حاضر نمی‌شود برخورد نمی‌کند.

در فوتبالی که ادعا می‌شود حرفه‌ای اداره می‌شود و پول‌های کلان نیز رد و بدل می‌شود اما بازیکنش کوچک‌ترین اصول حرفه‌ای را رعایت نمی‌کند اسمش را چه باید گذاشت؟

البته این بی‌اخلاقی مشمول همه بازیکنان نمی‌شود چرا که بازیکنانی همانند محمدرضا اخباری، دروازه‌بان گل‌گهر سیرجان نیز هستند که در قاعده و اصول حرفه‌ای خود رفتار کرده و در چارچوب فیرپلی یا همان بازی جوانمردانه حرکت می‌کنند.

بازیکنی که با اصرارهای فراوان باشگاه پرسپولیس و تحت فشار گذاشتن سرمربی تیم مبدا برای پیوستنش به باشگاه تهرانی اما هیچ‌گونه عکس‌العملی به این موضوع نداشته و بی‌حاشیه در تمرینات گل‌گهر حاضر شده است گویی که اصلا موضوع رفتن اخباری به پرسپولیس مطرح نیست!

دو نمونه بالا صرفا مثالی برای تشریح وضعیت رعایت اخلاق و پایبند بودن به اصول حرفه‌ای در فوتبال ایران بود که مشخص می‌کند باوجود بودن بازیکن‌هایی مثل اخباری اما هنوز فوتبال ایران به حرفه‌ای‌گری نرسیده و آشفته بازار فوتبال ایران نیازمند اصلاح مقررات فوتبال ایران است و در این راستا نیز پیشنهاد می‌شود «نظام فوتبال» در ایران شکل بگیرد تا قانون و مقررات در این رشته توسط مربیان و بازیکنان  به راحتی قابل نقض نباشد.