پیشخوان » تیتر روز متنی
کد خبر : 14976
دوشنبه - 19 شهریور 1403 - 21:47

غرفه‌های صنایع‌دستی در نمایشگاه بین‌المللی تبریز دایر می‌شوند

به گزارش تبریزگویا، سیدرامین اسبقی بااشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز در راستای معرفی جاذبه‌های استان اظهار داشت: برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز که در مهرماه سال‌جاری برگزار می‌شود، با ایفای نقش کلیدی در معرفی فرهنگ و محصولات صنایع‌دستی استان، به عنوان بخشی مکمل و موازی با حوزه گردشگری، فرصتی کم‌نظیر برای نمایش زیبایی‌های منحصر به فرد و دست‌ساز آذربایجان شرقی فراهم می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز ادامه داد: با تعامل معاونت صنایع‌دستی و گردشگری، غرفه‌های صنایع‌دستی در کنار معرفی جاذبه‌های گردشگری مقصد مورد نظر به‌صورت هماهنگ در این نمایشگاه دایر خواهند شد تا بازدیدکنندگان جاذبه‌های گردشگری، محصولات صنایع‌دستی و زیرساخت‌های مقاصد مختلف استان را مشاهده کنند.

وی افزود: با معرفی محصولات صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری، می‌توان به جذب گردشگران به مناطق کمتر شناخته‌شده استان کمک کرده و به رشد گردشگری محلی کمک شتاب مضاعفی بخشید.

این موضوع به توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در این مناطق منجر می‌شود.

اسبقی خاطرنشان کرد: با شناساندن این جاذبه‌ها، فرصت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری و توسعه موازی صنعت گردشگری و صنایع‌دستی فراهم می‌آید. این موضوع می‌تواند به رونق اقتصادی و افزایش درآمدهای محلی منجر شده و در کنار آن معرفی صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری مرتبط با یکدیگر، به حفظ و ترویج فرهنگ و هنرهای سنتی بومی کمک شایانی کند.