برگزیده 3 » پیشخوان
کد خبر : 15334
شنبه - 14 مهر 1403 - 11:13

مربیان هنرستان‌های کشاورزی در گروه صنعتی تراکتورسازی آموزش دیدند

به گزارش تبریزگویا، «مصطفی وحیدزاده» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این برنامه آموزشی در راستای اهداف مسوولیت‌های اجتماعی، توسعه مکانیزاسیون و فراهم کردن بیش از بیش امنیت غذایی شهروندان و بر اساس تفاهنامه سه‌جانبه بین وزارت آموزش‌ و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای وزارت کار و گروه صنعتی تراکتورسازی ایران اجرا شد.

وی از تداوم این دوره ها خبر داد و اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی در قالب های مختلف مانند سیستم‌های موتور، هیدرولیک، گیربکس و برق توسط مربیان خبره این بخش‌ها در گروه صنعتی تراکتورسازی برای شرکت کنندگان ارایه می شود.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: این دوره ها و در قالب گروه‌های ۱۲ تا ۱۵ نفره از هنرستان‌های سراسر کشور از جمله یزد، شیراز، کرمان، خراسان شمالی و جنوبی، همدان، اصفهان، کرستان، ارومیه و اردبیل برگزار شد.

وحیدزاده، با اشاره به نقش برگزاری دوره های آموزشی برای افزایش امنیت غذایی کشور، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این آموزش‌ها از طریق این مربیان به طور متوسط سالانه به یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز رشته‌های کشاورزی هنرستان‌های سراسر کشور انتقال داده شود که به‌ تبع آن، این دانش‌آموزان نیز به‌ عنوان کشاورزان آینده، این علوم و استفاده از آن ها را به مزارع منتقل خواهند داد و ثمرات آن در درازمدت در امنیت غذایی افراد جامعه دیده خواهد شد.

وی از آمادگی مجموعه تراکتورسازی برای ادامه این روند جهت آموزش و به روز کردن دانش علمی و تئوری فعالان بخش کشاورزی در تمامی بخش های آموزش‌ و پرورش خبر داد و یادآور شد: گروه صنعتی تراکتورسازی تلاش دارد تا تجهیزات بخش آموزشی کشور از جمله تراکتورهای مورد استفاده در هنرستان‌های کشاورزی را با همکاری آموزش و پرورش نوسازی کند.