پیشخوان » تیتر روز متنی
کد خبر : 15387
سه شنبه - 17 مهر 1403 - 14:07

شخصیت‌های آذربایجان‌شرقی برندسازی شود

به گزارش تبریزگویا، حیدر فتح‌زاده امروز در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با وی در برنامه و بودجه استان اظهار کرد: شخص رئیس جمهور فرزند آذربایجان بوده و بر مبنای آراء مردم سراسر کشور از جمله آذربایجان انتخاب شده است و می‌توان وی را به عنوان یک شخصیت سیاسی برندسازی کرد.

وی افزود: با برندسازی شخصیت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می‌توانیم رفتارها و ظرفیت‌های استان را معرفی کرده و در جهت جذب گردشگر به کار گیریم.فتح‌زاده اعلام کرد: از برگزاری یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز در هر شرایطی حمایت می‌کنیم اما باید از تکیه صرف بر منابع دولتی خارج شویم و از طریق جلب مشارکت بخش خصوصی و حضور خود مردم به توسعه گردشگری کمک کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی همچنین بر لزوم افزایش سهم و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها در امر توسعه گردشگری استان تاکید و تصریح کرد: باید مشابه چنین رویدادی در شهرستان‌های استان نیز برگزار شود.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز ۲۵ تا ۲۸ مهر برگزار می‌شود

در این دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی به تشریح جزئیات برگزاری یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز پرداخت و گفت: این نمایشگاه روزهای ۲۵ تا ۲۸ مهرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

احمد حمزه‌زاده توضیح داد: تاکنون ۲۹ استان برای حضور در این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند که در حدود ۱۰۰ غرفه گردشگری و ۳۵۰ تا ۳۸۰ غرفه صنایع‌دستی در سالن‌های پروین اعتصامی، شهریار و آذربایجان به معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، صنایع‌دستی و گردشگری استان خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در سال گذشته ۱۸۰ هزار نفر بازدیدکننده داشت، یادآور شد: ۴ میلیارد تومان تسهیلات خرید از طریق صندوق کارآفرینی امید در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته بود.