برگزیده 3 » پیشخوان
کد خبر : 15443
دوشنبه - 23 مهر 1403 - 16:52

کشف ۶۴ فقره سرقت و دستگیری ۲۷ سارق در طرح ضربتی

به گزارش تبریزگویا، محمدتقی سلطاني امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در پليس آگاهی استان در تبریز اظهار داشت: برابر طرح جامع کتاب اجرايی با تلاش همه‌جانبه کارآگاهان پليس اگاهی طرح عملياتی مبارزه با سارقان اماکن به مدت ۳ روز در سطح استان اجرا شد.

وی افزود: در اجرای اين طرح که با هدف مقابله با سارقان اماکن، کشف اموال مسروقه و استرداد به مالباختگان اجرا شد، مجموعا  ۶۴ فقره پرونده سرقت کشف و ۲۷ نفر سارق شناسايی و در عمليات‌های جداگانه دستگير شدند.

رئيس پليس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: سرقت از منزل یکی از نگرانی‌های بزرگ برای هر خانواده‌ای است.

دانستن اینکه چه زمانی و چگونه سرقت‌ها بیشتر رخ می‌دهند، می‌تواند به شما کمک کند تا خانه خود را بهتر ایمن کنید و از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنید. در این مقاله به بررسی زمان‌های معمول برای سرقت از خانه و روش‌هایی که سارقان از آنها استفاده می‌کنند، می‌پردازیم و همچنین نکاتی برای پیشگیری ارائه می‌دهیم.

سلطانی تاکید کرد: شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که سرقت از خانه‌ها بیشتر در شب‌ها رخ می‌دهد. با این حال، آمارها نشان می‌دهند که بسیاری از سرقت‌های خانگی در ساعات روز، مخصوصاً بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۴ بعدازظهر اتفاق می‌افتند. دلیل اصلی این موضوع آن است که در این زمان، بیشتر افراد در محل کار یا خارج از خانه هستند و خانه‌ها خالی از سکنه می‌شوند.

وی در ادامه گفت: همچنین فصل تابستان زمانی است که بیشتر سرقت‌ها رخ می‌دهند. به دلیل افزایش سفرها و تعطیلات در این فصل، خانه‌ها بیشتر بدون نظارت می‌مانند و این فرصتی مناسب برای سارقان ایجاد می‌کند.

سلطانی با توصیه به شهروندان برای مراقبت‌های لاز متذکر شد: انتشار اطلاعات مربوط به مسافرت در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند خانه شما را در معرض خطر قرار دهد.

بهتر است از به اشتراک گذاشتن جزئیات سفر خود تا زمان بازگشت خودداری کنید، زیرا این اطلاعات می‌تواند به سارقان احتمالی کمک کند که از نبود شما مطلع شوند و خانه‌تان را هدف قرار دهند.

رئيس پليس آگاهي استان در خاتمه با اشاره به اينکه متهمان دستگير شده با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانونی به مراجع قضايی معرفی شدند از شهروندان خواست، توصيه‌های پليس را در حفظ و نگهداری اموال خود جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوک موضوع را سريعا با شماره تلفن۱۱۰به مركز فوريت‌های پليسی اطلاع دهند.