پیشخوان » تیتر روز متنی
کد خبر : 15487
پنجشنبه - 26 مهر 1403 - 14:35

ضرورت تخصیص اعتبار ملی برای احیای مجموعه تاریخی «ربع رشیدی»

به گزارش تبریزگویا، یعقوب هوشیار شهردار تبریز در نشست سیدرضا صالحی‌امیری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست با سرمایه‌گذاران و تشکل های گردشگری استان آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت تخصیص اعتبارات ملی به احیاء ظرفیت‌های گردشگری تبریز اظةار کرد: مدیریت شهری برنامه‌های راهبردی مدونی برای توسعه و احیاء زیرساخت‌های گردشگری تبریز تنظیم کرده است.

وی افزود: مجموعه ۱۳ هکتاری ربع رشیدی به عنوان یکی از ظرفیت‌های گردشگری است که تنها با تخصیص اعتبار ملی و همچنین واگذاری آن به شهرداری تبریز می‌تواند به یک مجموعه فرهنگی و تاریخی و مرجع گردشگری تبدیل شود.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه تبریز نگین گردشگری ایران است و می تواند نقش موثری در ارزآوری داشته باشد، بیان داشت: با توسعه همکاری های مشترک شهرداری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهر تبریز به جایگاه واقعی خود در این حوزه باز می گردد.

هوشیار تصریح کرد: در برنامه و بودجه سال جاری شهرداری تبریز، اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان به حوزه گردشگری تخصیص یافته است.صدور رایگان مجوز احداث چهار هتل جدید، حذف عوارض ساخت هتل، تبدیل عمارت ساعت به موزه، تاسیس موزه آب و آتش از جمله اقداماتی بود که شهردار تبریز در این نشست به آن اشاره کرد.

هوشیار در ادامه خاطر نشان کرد: به دنبال تقویت هرچه بیشتر همکاری های مشترک با اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی هستیم و طی سه سال اخیر احیای چندین خانه تاریخی مانند باغ موزه ستارخان، باقرخان، جداره‌سازی زیرساخت‌های گردشگری و… در بافت تاریخی و فرهنگی با هماهنگی این اداره‌کل صورت گرفته است.