پیشخوان
کد خبر : 2901
جمعه - 20 خرداد 1401 - 11:54
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای توسعه شبکه فاضلاب شهری اهر

به گزارش تبریز گویا، محمد خانی صبح امروز جمعه در دیدار با شهردار و سه عضو شورای اسلامی شهر اهر از اختصاص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی برای توسعه شبکه فاضلاب شهری اهر خبر داد و افزود: این اعتبار را از منابع شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی و خارج از اعتبارات ملی اختصاص می‌دهیم و مدیریت آب و فاضلاب اهر ۲ سال فرصت دارد تا توسعه شبکه فاضلاب شهری را به ۱۰۰ درصد برساند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: از مدیریت آب و فاضلاب اهر می‌خواهم تا یک‌ماه آینده اسناد مناقصه جهت انتخاب پیمانکار برای توسعه شبکه فاضلاب شهری اهر را آماده کند، چراکه مصمم هستیم تا ۲ سال آینده تمامی نقاط شهر اهر را تحت پوشش شبکه فاضلاب درآوریم.

وی بابیان این‌که اجرای فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر در دستور کار شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی قرار می‌گیرد، یادآور شد: مطالعات و اجرای فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری که مطالبه‌ی شهروندان اهری است و با توجه به اینکه اجرای این طرح به اعتبار کلان نیاز دارد، سعی می‌کنیم تا با رایزنی و پیگیری اعتبار مورد نیاز توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب اهر را تأمین کنیم.

خانی ادامه داد: تبصره ۳ ماده واحده قانون کمک‌های مردمی؛ مجلس شورای اسلامی مصوب کرده تا در مسائل آب و فاضلاب شهری به تشخیص اعضای شورای اسلامی شهر از مردم در قالب ساخت‌وسازهای جدید هزینه اخذ شود. هرچند دولت هزینه‌ای برای توسعه شبکه فاضلاب اعتبار تخصیص نمی‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: ۲۰ درصد جمعیت شهر اهر به لحاظ این‌که در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کنند از پرداخت هزینه معاف هستند، به عبارتی هر مشترک خانگی که کمتر از ۵ مترمکعب آب مصرف کند از پرداخت هزینه معاف می‌شود و در این راستا ۲۰ درصد جمعیت اهر هزینه آب و فاضلاب پرداخت نمی‌کنند و ۵۰ درصد جمعیت ماهانه ۱۴ هزار تومان پرداخت می‌کنند و ۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۴ مترمکعب مصرف آب داشته و بخشی هم جزو مشترکان بَدمصرف هستند.

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای توسعه شبکه فاضلاب شهری اهر

وی با ذکر این‌که کلان‌شهر تبریز از نظر توسعه شبکه فاضلاب شهری دومین شهر کشور محسوب می‌شود، تأکید کرد: شهرهای اهر و سراب بالاترین سطح پوشش شبکه فاضلاب شهری را دارند و بنده از طرف شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی برای تکمیل شبکه فاضلاب شهری اهر ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص می‌دهم و اگر شورای شهر و شهرداری اهر آماده همکاری در توسعه شبکه فاضلاب است می‌تواند شرکت آب و فاضلاب را همراهی کند.

خانی در پاسخ به مطالبه‌ی شهردار اهر برای تأمین آب کشتارگاه دام شهرداری گفت: مدیر آب و فاضلاب اهر از هر محلی که می‌تواند آب مورد نیاز کشتارگاه دام شهرداری اهر را تأمین کند. به هرحال مصمم هستیم تا مشکلات شهر اهر را مرتفع کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که شرکت آب و فاضلاب استان از تحویل آب شرب به فضای سبز منع شده است، گفت: حقیقتاً نمی‌توانیم انشعاب برای آبیاری فضای سبز واگذار کنیم.

برای بوی نامطبوع ناشی از تصفیه‌خانه فاضلاب چاره‌اندیشی شود

رئیس شورای اسلامی شهر نیز در این دیدار گفت: از سال گذشته بوی نامطبوع که یکی از منشأ آن تصفیه‌خانه فاضلاب شهری است موجب گلایه و نارضایتی مردم ساکن در نزدیکی تصفیه‌خانه شده و با گرم‌تر شدن هوا بوی نامطبوع دوباره آزاردهنده می‌شود.

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای توسعه شبکه فاضلاب شهری اهر

ابوالفضل رضایی‌فرد، ادامه داد: اگر اقدامی برای ریشه‌کنی بوی نامطبوع حداقل در تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر صورت نگیرد، قطعاً جواب قانع‌کننده‌ای به شهروندان اهری نخواهیم داشت.

وی گفت: انتظار دیگر ساماندهی فاضلاب در پایین‌دست کوی معماران است که شهروندان از عدم ساماندهی آن گلایه می‌کنند.

در تأمین آب کشتارگاه دام شهرداری اهر به همکاری آب و فاضلاب نیاز داریم

محمدباقر خانی، شهردار اهر نیز در این دیدار ابراز داشت: در خط انتقال آب به کشتارگاه دام شهرداری اهر که برخی افراد اقدام به برداشت غیرمجاز آب کرده بودند مجبور به قطع خط انتقال آب به کشتارگاه دام شدیم.

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای توسعه شبکه فاضلاب شهری اهر

وی گفت: در حال حاضر با تانکر به کشتارگاه دام شهرداری اهر آب‌رسانی می‌کنیم، در حالی که تانکرهای آب بایستی در فضای سبز مشغول باشند اما به جهت جلوگیری از تعطیلی و معطلی کشتارگاه دام با تانکر آب‌رسانی می‌کنیم.

وی ابراز داشت: از شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی انتظار داریم تا در تأمین آب مورد نیاز کشتارگاه دام شهرداری اهر همکاری‌های لازم را انجام دهند.