مدیران باید پاسخ به مطالبات و حل مشکلات مردم را اولویت خود قراردهند
به گزارش تبریز گویا ، تراب محمدی در کارگاه آموزشی ویژه مدیران دستگاههای اجرایی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیشترین نارضایتیها در مراجعات مردم به ادارات رخ میدهد، اظهار کرد: مدیران باید پاسخ به مطالبات، حل مشکلات و رعایت حقوق شهروندی را در اولویت کار خود قرار دهند.
تراب محمدی افزود: مدیران دستگاهها و نهادهای اجرایی استان در راستای تحقق منشور حقوق شهروندی، پیگیری مطالبات و رفع مشکلات مردم را در رأس برنامههای خود قرار دهند و بهعنوان قاضی در مسند امور اداری، جانب عدالت را رعایت کنند.
وی به عدم آشنایی بسیاری از مدیران با مسائل حقوقی اشاره کرده و گفت: مدیران باید با مباحث حقوقی آشنایی داشته باشند تا حقی از مردم ضایع نشود.
محمدی اظهار داشت: در برخی از قوانین، دستورالعملها، بخشنامهها و آئیننامهها نه تنها گرهی از مشکلات مردم حل نمیشود، بلکه گرههای کوری هم ایجاد میشود که حل آنها مستلزم آشنایی با الزامات حقوقی و قانونی از سوی مدیران است.
وی گفت: همه ما نیازمند رعایت قانون هستیم و نسبت به همدیگر حقوقی داریم که لازم است مراعات شود.
مدیرکل دفتربازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: دورههای آموزشی امور حقوقی، برای ارتباط مؤثر و مستمر استانداری و دستگاههای اجرایی با معاونت حقوقی ریاست جمهوری برنامهریزی شده و این معاونت نقش مهمی در تدوین لوایح، آئیننامهها و بخشنامهها دارد.
محمدرضا سلطانزاده گفت: معاونان “تحقیقات و آموزش حقوق شهروندی”، “قانون اساسی” و “هماهنگی و برنامهریزی امور حقوقی” و مدیرکل آموزش معاونت حقوقی ریاست جمهوری در کارگاههای آموزشی امروز مباحث مربوط را تدریس خواهند کرد.