پیشخوان
کد خبر : 8012
یکشنبه - 23 مهر 1402 - 18:26

تخریب‌گران محیط زیست آذربایجان شرقی در دام محیط‌بانان

به گزارش تبریزگویا، رئیس اداره محیط زیست شهرستان چاراویماق از دستگیری شکارچیان غیرمجاز با شش قبضه سلاح شکاری در داخل منطقه شکار ممنوع چاراویماق خبر داد.مکرم نقی‌لو در این رابطه اظهار کرد: با حضور ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، شکارچیان غیرمجاز حین شکار در داخل منطقه شکار ممنوع چاراویماق دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از این متخلفان، شش قبضه سلاح شکاری به همراه تعدادی فشنگ کشف و ضبط و پرونده متخلف پس از تکمیل، جهت رسیدگی نهایی به مقامات قضائی شهرستان ارجاع شد.

وی ضمن هشدار جدی به شکارچیان و متخلفان، تاکید کرد: هیچگونه مماشاتی با شکارچیانی که به حیات وحش در مناطق تحت مدیریت محیط زیست آسیب می‌رسانند، نخواهیم داشت.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان چاراویماق اظهار کرد: انتظار داریم اهالی منطقه خصوصا جوامع محلی نیز در راستای فرهنگسازی و همکاری با ماموران یگان حفاظت محیط زیست تلاش بیشتری داشته و اداره محیط زیست را در حفاظت از مناطق تحت مدیریت استان بیش از گذشته همراهی کنند.

ناکامی صیادان غیرمجاز در سد سهند با هوشیاری محیط‌بانان

رئیس اداره محیط زیست هشترود نیز از دستگیری به موقع صیادان غیرمجاز در سد سهند خبر داد.عبدالله منصوری با اعلام این خبر عنوان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست طی گشت و کنترل شبانه‌روزی در منطقه حفاظت شده سد سهند نسبت به دستگیری صیادان غیرمجاز ماهی قبل از آغاز ماهیگیری آن‌ها در این منطقه اقدام کردند.

وی افزود : از این متخلفان، تورهای ماهیگیری کشف و ضبط و پرونده قضایی آن‌ها پس از تکمیل جهت رسیدگی به مراجع قضایی شهرستان ارجاع شد.

وی با هشدار جدی به شکارچیان و صیادان غیرمجاز، تاکید کرد: با هماهنگی‌های انجام گرفته با مراجع قضایی و انتظامی با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی اعم از شکار غیرمجاز و تخریب محیط زیست مراتب را با شماره ۱۸۱۲ به این اداره اطلاع دهند.

شکارچیان غیرمجاز قبل از شکار در چنگال محیط‌بانان کیامکی

رئیس اداره محیط زیست شهرستان جلفا نیز از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در داخل پناهگاه حیات وحش کیامکی (پارک ملی) شهرستان جلفا خبر داد.

علیرضا قوجایی در این باره عنوان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان شکارچیان غیرمجاز را قبل از اقدام به شکار در داخل پارک ملی کیامکی دستگیر کردند.

وی ادامه داد: از این متخلف یک قبضه سلاح شکاری به همراه تعدادی فشنگ و دوربین شکاری کشف و ضبط و پرونده متخلف پس از تکمیل، جهت رسیدگی نهایی به مقامات قضایی شهرستان ارجاع شد.