پیشخوان
کد خبر : 11060
سه شنبه - 17 بهمن 1402 - 21:03

ظرفیت تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی به ۲۰۰ هزار مترمکعب رسید

به گزارش تبریزگویا، فرشاد مقیمی روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از ۲ واحد تصفیه خانه فاضلاب در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سطح کشور حجم تصفیه فاضلاب و بازچرخانی آب در تصفیه خانه های شهرک های صنعتی بیش از ۱۸۶ هزار و ۹۹۸ مترمکعب بود که دهه مبارک فجر نیز حدود ۱۲ هزار و ۲۲۰ مترمکعب به ظرفیت شبانه روزی تصفیه خانه های شهرک های صنعتی اضافه شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت به حوزه محیط زیست توجه ویژه دارد، اظهار کرد: به تبع دولت، این سازمان نیز اهمیت ویژه ای به این حوزه نشان می دهد و با اقدامات انجام شده در حوزه نوسازی و بازسازی صنایع کوچک، گام مهمی در جهت کاهش مصرف انرژی و کاهش آلاینده های زیست محیطی در شهرک های صنعتی کشور برمی دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به پروژه های در دست افتتاح دهه فجر امسال گفت: در این ایام از ۵۹۷ طرح زیربنایی در حوزه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بهره برداری می شود.

مقیمی، ادامه داد: از مجموع این طرح ها، ۱۸ درصد در بخش آبرسانی، ۳۴ درصد در حوزه معابر و دسترسی‌ ها و هشت درصد در بخش تصفیه خانه‌ ها است.

وی یادآور شد: امروز ۲ واحد تصفیه خانه در مجموع به ظرفیت حدود ۷۰۰ مترمکعب در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی و ۲۵ پروژه با سرمایه گذاری حدودچهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این استان به بهره برداری رسید.