پیشخوان
کد خبر : 1684
یکشنبه - 23 آبان 1400 - 19:44
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

استفاده از جوانان انقلابی در بدنه مدیریتی آذربایجان شرقی اولویت مسئولان باشد

به گزارش تبریزگویا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین حسن شعبانی گفت: سیستم حکمرانی در کل دنیا تغییر پیدا کرده و سیستم های یک طرفه و نگاه از بالا به پایین دیگر موضوعیت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در دوران کنونی حکمرانی مردمی جایگاهی ویژه پیدا کرده است، ادامه داد: هر جامعه ای که حکمرانی مردمی را جدی می گیرد موفق است. حکمرانی مردمی در تمامی بخش ها اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و صنعتی و اقتصادی مهم است.

شعبانی با اشاره به اینکه ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت های مردمی وظیفه حاکمیت است، افزود: بررسی ها نشان می دهد که حکمرانی مردمی با تمدن ایرانی و اسلامی بیشترین سنخیت و همگونی را دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس با اینکه تمام دنیا مقابل جمهوری اسلامی ایستاد ولی چون نقش اصلی جنگ بر عهده مردم بود و به خصوص جوانان در صحنه اول جنگ حضور داشتند، برای همین ایران اسلامی مقابل قدرت های جهانی پیروز شد.

وی با تاکید بر اینکه در دیدگاه امامین انقلاب نیز نقش مردم تشریفاتی نیست، افزود: نقش اساسی باید با مردم باشد و صرف رفع تکلیف و جدی نگرفتن نقش مردم دردی را دوا نخواهد کرد.

شعبانی افزود: مردم در حکمرانی باید نقش اصلی داشته باشند، در عرصه اجتماعی و فرهنگی نابسامانی ها زمانی شدت گرفت که نقش مردم کمرنگ و در برخی جاها حذف شد. همین حذف مردم باعث شد تا آسیب های اجتماعی افزایش یافته و مقام معظم رهبری نیز از آن اظهار نگرانی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: باید این مسیر اصلاح شود و دولت انقلابی باید ارتباط با مردم را به مرحله کنشگری ارتقا داده و مردم تبدیل به کنشگر اصلی شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم همیشه جلوتر از حاکمیت و دولت عمل کرده اند، گفت: جوانان انقلابی آماده پذیرش مسئولیت های اساسی در عرصه های گوناگون هستند اما متاسفانه عده ای تصمیم ساز و تصمیم گیر هنوز جوانان ما را باور ندارند.

شعبانی با انتقاد از سنگ اندازی برخی ها در مسیر مسئولیت گرفتن جوانان گفت: همین افراد به بهانه اینکه جوانان رزومه ندارند مانع مسئولیت سپردن به جوانان می شوند درحالیکه تا حالا به جوانان فرصت داده نشده که آنها رزومه ای ایجاد کنند.

وی گفت: در استان ما به همت استاندار حرکت خوبی در سپردن مسئولیت ها به جوانان انقلابی و مردمی آغاز شده که باید تداوم یابد.

شعبانی ابراز داشت: مطالبه اصلی جبهه فرهنگی و انقلابی آذربایجان شرقی این است که در بدنه دولت و بدنه مدیریت های استان نقش اساسی به جوانان سپرده شود.