پیشخوان » تیتر یک
کد خبر : 1848
یکشنبه - 14 فروردین 1401 - 09:06

نهی تبریز از اعتبارات دولتی و تخصیص اعتبار برای مشهد

به‌نظر می‌رسد اینگونه دوگانه‌سازی‌ها، از اهداف نهان و آشکارِ سیاسی برخوردار بوده و برآمده از تقطیع اظهارات و بایکوت کردن بخش‌های دیگر یک رخداد باشد. اما اصل ماجرا چه بود؟!

وزیر کشور در سفر هیئت دولت به خراسان رضوی از اختصاص هزار میلیارد تومان به تکمیل و توسعه مترو مشهد خبر داد.

احمد وحیدی در سفر به آذربایجان‌شرقی، چشم‌انتظاری به اعتبارات دولتی را نهی و بکارگیری از توان بخش خصوصی را اولویت‌ مدیریت‌های استانی توصیه کرده بود.

در واقع اگر نیک بنگریم، رسانه‌ها این بخش از اظهارات وزیر کشور را ماحصل سفر به تبریز عنوان کردند!

درحالی که سفر وزیر کشور به تبریز دستاوردهای بسیاری داشت. از جمله آنها می‌توان به مصوبه‌ مشابه که در سفر هیئت دولت به خراسان انجام شد، اشاره کرد.

تخصیص اعتبار ۷۰۰ میلیاردی برای مترو و ناوگان اتوبوس‌رانی تبریز. این را معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح می‌کند.

جواد رحمتی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در کلانشهرهایی که مترو وجود دارد، اوراق مشارکت تصویب شده و برای تبریز نیز ۷۰۰ میلیارد تومان به تناسب حجم پروژه ها تصویب شده که ۲۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به اتوبوسرانی تبریز است.

وی ادامه داد: این اعتبار برای ۱۴۰۰ بود که پیش بینی می شود اعتبار یاد شده برای امسال نیز با حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش متناسب با حجم پروژه های مترو کلانشهرها افزایش یابد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در این ارتباط ۴۰۰ میلیون یورو اعتبار در شورای اقتصاد و هیئت دولت برای فاینانس خط ۲ متروی تبریز تصویب شده که منتظر خط اعتباری آن هستیم.

رحمتی یادآور شد: درخواست فاینانس در کشور بالاست و باید اولویت گذاری انجام می‌شد. بر اساس اولویت‌گذاری‌ها، هشت طرح بزرگ کشور مشخص شده و خط۲ مترو تبریز جزو این هشت اولویت طرح های بزرگ کشور معرفی شده است.