پیشخوان
کد خبر : 1860
شنبه - 13 فروردین 1401 - 09:35

فوت زوج جوان بر اثر مسمومیت داخل چادر در کندوان

به گزارش تبریزگویا، وحید شادی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پس از دریافت گزارش کاهش هوشیاری ۲ شهروند در داخل چادر اورژانس استان در کندوان حاضر شد.

وی افزود: متاسفانه بر اثر این حادثه زن ۴۰ ساله و مرد ۴۵ ساله به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسید کربن ناشی از سوختن زغال روشن جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا چادر زدن گردشگران نوروزی در طبیعت آذربایجان با توجه به کوهستانی بودن این منطقه با تحمل سرما همراه است و همین موضوع گاهی موجب بروز حوادث دلخراش می‌شود زیرا گاز منواکسید کربن ناشی از زغال یا مخزن گاز بی‌بو و بی‌رنگ است و این گاز به علت قابلیت انتشار بسیار بالایی که دارد، به سرعت تمام فضای محیط را انباشته می‌کند و همه حاضران را در معرض مسمومیت قرار می‌دهد.

از آن جایی که نشانه‌های مسمومیت با این گاز بسیار شبیه سرماخوردگی است، بسیاری آن را جدی نمی‌گیرند؛ از نخستین نشانه‌های مسمومیت با این گاز، ایجاد حالت ضعف و سستی در بدن و در ادامه سردرد، درد شکمی، سرگیجه، تهوع و استفراغ، ایجاد حالت دوبینی و تنفس‌های سریع و کوتاه است و اگر افراد همچنان در این محیط آلوده باقی بمانند در حالت تشنج، بیهوشی و حتی کما قرار می‌گیرند و جان خود را از دست می دهند.