پیشخوان
کد خبر : 2381
دوشنبه - 9 اسفند 1400 - 13:13
مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز:

۵۳ کودک مبتلا به سرطان در آذربایجان شرقی بهبود یافت

به گزارش تبریز گویا، جواد میلانی با اشاره به فعالیت هفت ساله این مؤسسه اظهار کرد: در سال‌های اخیر مسائل مالی مهم‌ترین چالش این مؤسسه بوده و بیشترین درآمد مؤسسه از واریزی‌های نقدی خیّران است.

وی با بیان اینکه روش‌های متنوعی برای جلب همکاری مردمی تعیین شده است، ادامه داد: منابع دیگر شامل قلک‌های بهار برای عموم مردم، پلکس برای مکان‌های بزرگ‌تر مثل فروشگاه‌ها و قلک‌های سازمانی برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ‌تر در نظر گرفته شده و در کنار آن بنرهای تسلیت، کارت‌های عروسی و کانترهای جلب مشارکت که در برخی مراکز خرید موجود هستند، سایر منابع مالی مؤسسه به شمار می‌روند.

وی با اشاره به نماد بهار در این مؤسسه اظهار کرد: بهار نام دختر کوچک مبتلا به سرطان است که با وجود شدت بیماری بهبود پیدا کرده و به نماد امیدواری و رهایی از این بیماری مبدل شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز با اشاره به انعقاد قرارداد بین مؤسسه‌های «تسکین» و «محک» نیز گفت: با انعقاد این قرارداد در سال ۹۸، تأمین هزینه‌های درمانی کودکان را آغاز کردیم؛ به طوری‌که ۱۵ درصد در سال ۹۸، حدود ۳۰ درصد در سال ۹۹ و ۴۵ درصد نیز در سال جاری از هزینه‌های درمانی کودکان سرطانی تبریز را تقبل کرده‌ایم.

وی گفت: خانواده‌های این کودکان شرایط متفاوتی دارند و اغلب شهروندان آبرومندی هستند که گرفتار این بیماری و تبعات آن شده‌اند بنابراین حمایت از این کودکان نیز تخصصی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

میلانی ادامه داد: با توجه به اینکه درمان این کودکان در یک مرکز درمانی مستقر و متمرکز انجام می‌شود، پس از تشخیص سرطان و تشکیل پرونده برای کودک، ارزیابی اولیه‌ای از حیث مشکلات و سرپرستی کودک انجام می‌شود.

میلانی با بیان اینکه حمایت روانی از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌های آنان و فعالیت‌های فرهنگی جزو برنامه‌های این مؤسسه است، بیان کرد: در همین زمینه طرح‌هایی مانند اهدای کتاب توسط خیران به این کودکان و مادران آنها انجام می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز اضافه کرد: یکی از آرمان‌های مهم این مؤسسه اختصاص بوستانی برای کاشت درخت به نام هریک از کودکان قطع درمان شده است که با همکاری شهرداری منطقه ۵ تبریز محقق می‌شود و می‌تواند به عنوان عاملی امید بخش بوده و تابوی بیماری سرطان در جامعه را بشکند و امیدواری به بهبود و رهایی از این بیماری به صورت ملموس نشان داده شود.

وی ادامه داد: امسال تعداد فوتی‌های کودکان سرطانی با کاهش محسوس به ۸ نفر رسیده است.