پیشخوان
کد خبر : 2433
سه شنبه - 10 آبان 1401 - 15:22
شهردار تبریز:

پارک‌های موضوعی مهارت در تبریز راه‌اندازی می‌شود

به گزارش تبریز گویا، یعقوب هوشیار امروز در دیدار با مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مساجد در کنار امور مذهبی و معنوی می‌توانند جایگاهی برای امر مهارت‌آموزی کودکان و نوجوانان باشند، اظهار کرد: آموزش‌های متناسب با سرمایه‌گذاری‌ها و نیازهای مختص منطقه منجر به اثربخشی و کارایی هرچه بیشتر این آموزش‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: نقش‌آفرینی و همکاری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در خصوص طرح مساجد مهارت‌محور می‌تواند شتاب بیشتری به اجرای آن بدهد.

شهردار تبریز از راه‌اندازی پارک‌های موضوعی مهارت خبر داد و تصریح کرد: کارهای کارشناسی این پارک‌ها با مشارکت شورای شهر تبریز و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان انجام می‌شود.

هوشیار یادآور شد: این مجموعه از فعالیت‌ها برای شهری همچون تبریز که به عنوان دومین شهر صنعتی ایران، دومین شهر دانشگاهی و قطب گردشگری و صنعت و هنر معروف است، ضروری است.

میزبانی شهرداری تبریز از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان آذربایجان‌شرقی

شهردار تبریز گفت: برای اولین بار در کشور هر هفته روزهای چهارشنبه را به شرکت‌های دانش‌بنیان، نخبگان، صاحبان فکر و ایده و نوآوران اختصاص می‌دهیم.

یعقوب هوشیار تصریح کرد: شهرداری تبریز با توجه به نامگذاری  امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید، اشتغال و دانش بنیان، پیشگام این حرکت شده و یک روز در هفته را برای نخبگان، صاحبان ایده، تفکر و اندیشه اختصاص داده است. 

وی متذکر شد: برای اولین بار در کشور چهارشنبه هر هفته میزبان نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف خواهد بود و هر نوع طرح، نوآوری در حوزه مدیریت شهری و دیگر حوزه‌های مدیریتی در  جلسات از سوی نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان طرح خواهد شد.

هوشیار اذعان داشت: طرح‌های ارائه شده توسط نخبگان در حوزه مدیریت شهری به کمیته پایش و ارزیابی شهرداری تبریز رفته و پس از بررسی لازم برخی از آنها اجرایی خواهد شد.

شهردار تبریز ابراز کرد: طرح‌های ارائه شده در دیگر حوزه‌ها که مربوط به ادارات و دستگاه‌های دولتی  دیگر است، توسط شهرداری و برای بهره‌مندی بیشتر به آن ادارات دولتی ارجاع داده خواهد شد.

وی افزود: در روزهای آتی چگونگی حضور نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در این جلسات و نحوه ارائه ایده‌ها به صورت دقیق از پایگاه خبری تحلیلی شهریار نیوز اطلاع‌رسانی خواهد شد.