پیشخوان
کد خبر : 2740
چهارشنبه - 18 آبان 1401 - 14:16
معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

بی‌توجهی ۱۰ ساله دولت‌ها به طرح رتبه‌بندی معلمان در کشور

به گزارش تبریز گویا، احمد محمودزاده عصر یک شنبه در آئین تجلیل از بازنشستگان آموزش و پرورش اهر با قدردانی از زحمات ۳۰ ساله معلمان برای تربیت نسل‌های جوان، افزود: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه آموزش و پرورش، تربیت نیروی انسانی متخصص و … که قابل قیاس با دوران قبل از انقلاب نیست را مدیون معلمان متعهد هستیم، از این‌رو وظیفه دارم تا سلام گرم وزیر آموزش و پرورش را به معلمان سخت‌کوش اهری برسانم.

معاون وزیر آموزش و پرورش بابیان این‌که دستان پُر مهر و محبت معلمان را می‌بوسم و به مقام آن‌ها ادای احترام می‌کنم، گفت: برای تقویت زیرساخت‌ها و حل مشکلات آموزش و پرورش شهرستان‌های اهر و هریس از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد، چراکه در سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه خطیری بر عهده‌ی آموزش و پرورش گذاشته شده و قرار است تا نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در جایگاهی است که باید نیروی انسانی تربیت کند تا حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد و امر میسر نمی‌شود مگر اینکه به مقام و منزلت و جایگاه معلمان مورد توجه و احترام قرار گیرد، اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی باشد عنصر آن معلمان هستند.

محمودزاده با ذکر این‌که آینده کشور در لحظه‌لحظه حضور معلم در کلاس‌های درس؛ مهندسی و طراحی می‌شود، ابراز داشت: رتبه‌بندی معلمان که قرار بود از ۱۰ سال قبل جهت‌گیری مناسبی به آموزش و پرورش دهد، متأسفانه تا دولت سیزدهم آن‌طور که باید و شاید به رتبه‌بندی معلمان توجهی نشده بود.

تحصیل ۲ میلیون دانش‌آموز در مدارس غیردولتی کشور

وی گفت: مجلس، دولت و وزارت آموزش و پرورش؛ سند تحول بنیادین را اجرایی می‌کنند و تنها ۲۵ مورد از این سند مربوط به منزلت، مرجعیت و معیشت معلمان است، امیدواریم با اجرای سند تحول بنیادین در بهبود معیشت معلمان و کیفی‌سازی آموزش و پرورش در کشور تأثیرگذار باشیم و حضور باشوق معلمان در کلاس‌های درس را شاهد شویم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در شهرستان اهر از تخصیص اعتبار برای توانمندسازی مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی کشور خبر داد و افزود: برای افزایش نظارت، توانمندسازی و کادرسازی مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی اعتبار ویژه‌ای تخصیص می‌دهیم.

محمودزاده با اشاره به این‌که اجرای کیفی‌سازی آموزش، رویکرد تربیتی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس غیردولتی کشور از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش است، گفت: ۲۴ ساعته بودن فعالیت معلمان در کمیسیون آموزش مجلس مصوب شده و امیدواریم تا ماه آینده به صحن علنی مجلس ارجاع شود و اگر طرح به تصویب برسد انقلاب در حوزه نیروی انسانی مدارس غیردولتی کشور شکل می‌گیرد.

وی از تحصیل ۲ میلیون دانش‌آموز در مدارس غیردولتی کشور خبر داد و یادآور شد: استانداردسازی فضا و امکانات و توانمندسازی نیروی انسانی مدارس غیردولتی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است.