پیشخوان
کد خبر : 2755
شنبه - 28 آبان 1401 - 13:22
رييس مرکز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت جهاد کشاورزي :

کار روابط عمومي پراسترس، شبانه روزي و سخت است

به گزارش تبریزگویا به نقل از روابط عمومي سازمان جهادکشاورزي آذربایجان شرقی، آيين ملي جهادتبين و اطلاع رساني هنرمندانه با حضور آيت الله سيد ابراهيم رييسي رييس جمهور، در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران موسوم به «سالن اجلاس سران» گشايش يافت.

در اين آيين مسوولان روابط عمومي هاي دستگاه هاي اجرايي سراسر کشور حضور داشتند.

در اين همايش، عليرضا رضازاده مشاور وزير و رئيس مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت جهاد کشاورزي به نمايندگي از مجموعه روابط عمومي‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي، در حضور رئيس جمهور به دغدغه هاي حوزه روابط عمومي هاي دولت پرداخت.

عليرضا رضازاده در اين همايش در رابطه با وضع موجود روابط عمومي تصريح کرد: با توجه به جمع بندي انجام شده در حوزه ارتباطات و اطلاع رساني در دولت با ۴ چالش رو به رو هستيم که چالش اول شناختي و ادراکي است، مديران بايد به اندازه اهميت رسانه در جنگ شناختي براي رسانه نقش قائل باشند و نگاه رفع تکليفي و تشريفاتي مشکل روابط عمومي را حل نمي کند.

وي در اين زمينه پيشنهاد داد: يکي از شاخص هاي ارزيابي مديران ارشد در دولت سيزدهم بايد ميزان توجه مديران به بخش اطلاع‌رساني و ارتباطات باشد.

رضازاده با بيان اينکه چالش دوم ساختاري و تشکيلاتي است، اذعان کرد: روابط عمومي ها در دستگاه‌هاي اجرايي با توجه به اهميتي که اطلاع‌رساني و ارتباطات دارد بايد داراي تشکيلات باشند، تشکيلات مستهلک و قديمي مربوط به سال ها و يا حتي چند دهه قبل با وظايف امروز روابط عمومي و سيستم رسانه و ارتباطات همخواني ندارد و بايد به روز باشد لذا پيشنهاد مي‌شود که روابط عمومي ها در سطح معاونت به وظايف خود بپردازند؛ که نه تنها اين اتفاق تاکنون رقم نخورده بلکه در برخي از بخش‌هاي دولت نسبت به ادغام و کوچک سازي روابط عمومي هم اقدام شده است.

وي ادامه داد: چالش نيروي انساني مشکل سوم روابط عمومي است، با توجه به فناوري، خلاقيت، نوآوري و سرعت بالاي کار رسانه‌اي و ارتباطي در جامعه و زيست جهان ما، نياز است از نيروي کار آزموده، متخصص، کارشناس و خبره در اين حوزه استفاده شود.

مشاور وزير جهاد کشاورزي با ارائه دو پيشنهاد در حوزه نيروي انساني گفت: امکان جذب نيروي کارشناس براي روابط عمومي فراهم شود و سازمان استخدامي جذب نيروي انساني براي اين بخش را تسهيل کند که اين کار مي تواند از طريق يک آزمون متمرکز توسط کارشناسان حوزه روابط عمومي انجام شود.

وي افزود: قانون مشاغل سخت و زيان آور شامل حال خبرنگاران شده، پيشنهاد دوم اين است که از آنجايي که روابط عمومي نيز کار پراسترس، شبانه روزي و سخت است، روابط عمومي هم به مشاغل سخت اضافه شود.

رضازاده با بيان اينکه چالش چهارم رديف اعتباري و برنامه و بودجه است، گفت: يکي از اشکالات اصلي در روابط عمومي اين است که روابط عمومي هاي دولت رديف بودجه مستقل ندارند که خواهشمنديم دولت به اين موضوع رسيدگي کند و هم در برنامه هفتم توسعه رسانه از جايگاه خوبي برخوردار باشد و هم در بودجه ۱۴۰۲ براي روابط عمومي بودجه مستقل در نظر گرفته شود تا با برنامه و بودجه مشخص پاسخگوي کار خود باشد.

رئيس مرکز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت جهاد کشاورزي در پايان اظهار داشت: اين نگرش بايد در مديران به وجود آيد که هزينه کردن براي روابط عمومي هدر رفت منابع نيست بلکه سرمايه گذاري با سود مضاعف است و چنانچه در زمان مناسب هزينه نشود ضررهاي به مراتب بالاتري خواهد داشت.