برگزیده 2 » پیشخوان
کد خبر : 4120
سه شنبه - 27 دی 1401 - 19:06
در نشست خبری شهردار منطقه ۸ تبریز عنوان شد؛

پاساژ امت خطرناک‌تر از پلاسکو

به گزارش خبرنگار تبریزگویا، رضا جان‌فشان نوبری روز سه شنبه در دهمین نشست از سلسه نشست‌های مدیران شهرداری تبریز با خبرنگاران در محل شهرداری تبریز گفت: ۷۰ درصد ساختمان های ناایمن تبریز در محدوده منطقه ۸ تبریز قرار دارد.

وی با بیان اینکه روزانه ۲۰۰۰ نفر به صورت میانگین در پاساژ امت تردد می کنند، ادامه داد: این پاساژ فرسوده بوده و زنگ زده است. این مرکز تجاری خطرناک تر از پلاسکوی تهران بوده و باید به مکان دیگری منتقل شود. آماده صدور پروانه برای انتقال این پاساژ خطرناک هستیم.

شهردار منطقه ۸ تبریز در خصوص باغ گلستان (فجر) تبریز نیز گفت: شاهد آسیب های متعدد اجتماعی در این باغ هستیم که بنا داریم سال آینده با اخذ نظر میراث فرهنگی اقدام به دیوار کشی این باغ کنیم. ساماندهی باغ فجر یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه است.

جان فشان سپس درخصوص ساماندهی دستفروشان منطقه ۸ تبریز و بازار تاریخی افزود: در محدوده بازار تبریز نباید دستفروشی داشته باشیم، البته ما به دنبال مختل کردن کسب و کار دستفروشان نیستیم بلکه می خواهیم آنها را به یک مکان نزدیک بازار منتقل کنیم.

وی در خصوص ترافیک سنگین محدوده بازار تبریز نیز گفت: ۸۰۰ هزار نفر روزانه در این منطقه تردد می کنند و شاهد ترافیک سنگینی در برخی از ساعات هستیم، باید در محدوده بازار تبریز محدودیت های ترافیکی اعمال شود. همچنین تردد در محدوده بازار باید صرفا توسط حمل و نقل عمومی صورت گیرد.