پیشخوان
کد خبر : 4125
چهارشنبه - 28 دی 1401 - 13:31
شهردار تبریز مطرح کرد:

احیای بافت تاریخی، برنامه ویژه مدیریت شهری تبریز

به گزارش تبریز گویا ، یعقوب هوشیار در یکصد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اعلام این مطلب اظهار کرد: تکالیفی در رابطه با حفاظت و احیای بافت تاریخی و فرهنگی تبریز ارائه شده بود که میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به این مسئله ورود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز در این موضوع صرفا عضو کمیته ناظر بوده و حق رای ندارد، ادامه داد: بر این اساس ۱۲۰۰ هکتار مساحت بافت تاریخی تبریز از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان تعیین شده بود که با مساعدت مدیریت ارشد استان به ۴۰۰ هکتار اصلاح شده است.

شهردار تبریز همچنین با اشاره ترغیب و تشویق شهروندان برای بازگشت به بافت‌های فرسوده و احیای آن‌ محل، افزود: از تلاش‌های استاندار آذربایجانشرقی به جهت مساعدت‌ و همراهی در موضوع بازگرداندن وسعت بافت تاریخی تبریز به ۴۰۰ هکتار تشکر می‌کنیم.
هوشیار با بیان اینکه شهرداری برای احیای ۴۰۰ هکتار بافت تاریخی تبریز برنامه ویژه‌ای دارد، ابراز کرد: اختلاف ما و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این است که شهرداری تبریز شعاعی برای بافت تاریخی تعیین کرده است ولی میراث فرهنگی در محدوده خارج از شعاع اصرار دارد که با همان ضوابط قبلی کار شود.
شهردار تبریز با بیان اینکه اقدام به رایزنی با هدف حل موضوع شده است، در این خصوص تصریح کرد: مقرر شده این موضوع در کمیسیون ماده ۵ مطرح و حل شود.