پیشخوان
کد خبر : 4139
سه شنبه - 27 دی 1401 - 16:59
رئیس دانشگاه تبریز:

شهدا بهترین الگوی مسئولان هستند

به گزارش تبریز گویا ، صفر نصراله زاده در دیدار با معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در تبریز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۲۷ دی دانشگاه تبریز، با تأکید بر ضرورت الگو قراردادن این شهدا، اظهار کرد: همه ما مدیون شهدا هستیم و باید مرام و منش شهدا را سرلوحه‌ کار خود قرار دهیم و رهروان خوبی برای آن‌ها باشیم.

نصراله زاده با اشاره به جایگاه والای شهدای ۲۷ دی دانشگاه تبریز، تاکید کرد: از معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می‌خواهیم در بودجه سال آینده ردیفی برای ایجاد زیارتگاه برای این شهدای عزیز، اختصاص داده شود.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر در دانشگاه‌ها گفت: هرکاری که در این حوادث انجام دادیم، جزو وظایف و مسئولیت‌های ما بود و کار اصلی ما از این به بعد شروع می‌شود. ما باید به‌صورت عملی به مردم نشان دهیم که خدمتگزار آن‌ها هستیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما به لحاظ فیزیکی این تجمعات را جمع آوری کرده و اوضاع را سر و سامان دادیم اما به لحاظ فکری باید کارهای زیادی انجام دهیم و در همین راستا چندین جلسه با حضور اساتید روان‌شناسی، علوم تربیتی، حقوق و… برگزار کرده و به فکر پیدا کردن راه درمان مشکلات هستیم.

نصراله زاده در خاتمه با اشاره به ضرورت چابک‌سازی معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشکده‌ها اظهار کرد: باید با ایجاد معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشکده‌ها بستری برای نقش‌آفرینی بیشتر این معاونت در دانشکده‌ها ایجاد شود.