پیشخوان
کد خبر : 4178
سه شنبه - 20 دی 1401 - 18:09
سرکنسول ایران در ارزروم:

شرکت‌های ترکیه علاقه مند به سرمایه گذاری در تبریز هستند

به گزارش تبریز گویا، محمد ابراهیمی روز سه شنبه در دیدار با شهردار و رئیس شورای شهر تبریز افزود: تورم بالا در ترکیه شرکت‌های این کشورها را مجاب به خروج سرمایه از این کشور و روانه آن به کشورهای همسایه کرده است.

وی از تلاش برای برقراری رویدادهای تجاری و اقتصادی بین تبریز و ارزروم خبرداد و گفت: در همین راستا از برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری در تبریز در سال آینده استقبال می‌کنیم.

سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه انتشار سریع فراخوان این همایش و مشخص شدن برنامه‌ها، تسهیلات، تشویقات و بسته‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری را خواستار شد.

ابراهیمی با اشاره به برنامه‌های مشترک اجرا شده بین تبریز و ارزروم در گذشته، گفت: تلاش داریم این رویدادها را با دیگر شهرها همچون غازی آنتپ نیز ادامه دهیم و مسائلی همچون خواهر خواندگی و برگزاری هفته‌های فرهنگی می‌توانند بین تبریز و دیگر شهرهای ترکیه اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به فعال بودن خط پروازی بین ۲ شهر تبریز و ارزروم در گذشته، بر راه اندازی مجدد آن تاکید کرد و گفت: در این خط پروازی می‌توان حداقل یک و یا ۲ پرواز رفت و برگشت در طول هفته برقرار کرد.

سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه ادامه داد: تجار، دانشجویان و ایرانی‌های بسیاری در منطقه هستند که برقراری پرواز بین ۲ شهر بدون شک با استقبال مواجه می‌شود.

ابراهیمی اضافه کرد: خوشبختانه بحث خواهر خواندگی بین تبریز و ارزروم طولانی نیست و می‌توان در این چارچوب توافق نامه‌هایی در چارچوب خواهرخواندگی از جمله تبادل تیم‌های ورزشی و هفته‌های فرهنگی را اجرا کرد.

وی شهر تبریز را مایه افتخار برای ایران اسلامی دانست و گفت: تبریز نه تنها در شمالغرب کشور در تمام مسائل ورزشی، هنری و اقتصادی قابل افتخار است بلکه در همه زمینه‌ها در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.