پیشخوان
کد خبر : 4303
جمعه - 30 دی 1401 - 22:09

عملیات بازسازی اساسی فاز دوم کانال «ایلی سو» تبریز به طول ۵۰۰ متر آغاز شد

به گزارش تبریز گویا، اکبر پورخردمند، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در عملیات فاز دوم بازسازی کانال ایلی سو در جاده سلامت خیابان آزادی، دال‌های فرسوده این کانال به طول ۵۰۰ متر و عرض هشت متر و به ضخامت ۸۰ سانتی متر تخریب شد که با اتمام این عملیات، داخل کانال لایروبی ودیواره‌ها بازسازی شده و به زودی دال گذاری این فاز شروع می شود.

وی یادآوری کرد: عملیات تخریب دال و نخاله‌برداری و لایروبی فاز اول کانال ایلی سو در خیابان آزادی حد فاصل چهارراه ابوریحان تا مقابل ساختمان مرکزی شهرداری تبریز به طول ۱۸۰ متر پایان یافته است.

شهردار منطقه۳ تبریز با بیان اینکه بازسازی اساسی کانال ایلی سو در حوزه شهرداری منطقه از ۲ سال قبل شروع شده و تا پایان سال تکمیل می‌شود، گفت: در تداوم بازسازی این کانال، امسال بودجه خوبی برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

پورخردمند، با اشاره به اینکه طولانی و بزرگ بودن این پروژه و هزینه بالای آن در یک مقطع زمانی کوتاه از موانع اصلی بازسازی و نوسازی این کانال بود، گفت: در سال‌های گذشته و امسال نیز با اختصاص بودجه قابل توجهی، بخش وسیعی از این کانال در برنامه عمرانی قرار داده و فاز به فاز بازسازی و نوسازی کانال اجرا شد و همچنان با اختصاص بودجه مناسب این روند ادامه دارد.

به گزارش تبریز گویا ، کانال ایلی‌سو از زیرساخت‌های شهری تبریز است که بخش بزرگی از محلات منطقه ۳ را پوشش داده و در جهت هدایت آبهای سطحی به کار گرفته می‌شود.

این کانال در سال ۱۳۵۷ ساخته شده و در سال‌های اخیر هر از گاهی به دلیل فرسودگی دال‌های آن ریزشی داشته است که مدیریت شهری تبریز برای پیشگیری از هرگونه اتفاق، کل مسیر ایلی سو را مورد بازسازی قرار داده است.

کلانشهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهردای است.