پیشخوان
کد خبر : 4385
یکشنبه - 9 بهمن 1401 - 21:27
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز:

شهرداری و شهروندان تبریز پای کار کمک به زلزله زدگان /ارسال اقلام ضروری مورد نیاز به خوی

محبوب تیزپاز در گفتگو با خبرنگار تبریز گویا اظهار کرد: شهر خوی در موقعیت جغرافیایی غرب تبریز واقع شده است در مواقعی که در خوی زمین لرزه اتفاق می‌افتد در شهرهای آذربایجان‌شرقی و تبریز نیز متناسب با شدت زمین لرزه احساس می‌شود.

تیزپاز با بیان اینکه سختی و مرارت‌های زلزله در فصل سرما خیلی بیشتر از دیگر مواقع است، افزود: متاسفانه آسیب جدی جانی و مالی به برخی از هم‌وطنان شهرستان خوی وارد شده که در این راستا با فرماندار خوی تماسی داشتم و اقلامی مانند پتو، بخاری برقی، آب معدنی را ضروری دانست و از همان دقایق اول با همراهی شهرداران مناطق اقدام به جمع آوری اقلام مورد نیاز کردیم.

وی تصریح کرد: ۱۰ روز پیش اولین سری اقلام از تبریز ارسال شده و به صورت روزانه نیز کماکان در حال ارسال اقلام ضروی به خوی هستیم و تا به امروز بیش از ۶ دستگاه نیسان و یک کامیون حاوی کفش نیز برای یاری به هموطنان خوی ارسال شده است.

تیزپاز با اشاره به اینکه در کنار کمک های ستاد بحران استانداری آذربایجان‌شرقی و اداره کل هلال احمر استان، شهرداری تبریز نیز همراه مردم خوی می‌باشد، ابراز کرد: از تمامی مدیران شهرداری تبریز می خواهیم از هیچ کمکی برای مساعدت در جمع آوری اقلام ضروری دریغ نکند و جا دارد از اصناف و بازاریان تبریز به خاطر کمک های انسانه دوستانه شان تشکر و قدردانی شود.

محبوب تیزپاز گفت: از فرماندهی تیم قرارگاه سازندگی شهید متوسلیان دعوت به عمل آمده و تا با حضور در شهرستان خوی نسبت به بسترسازی برای احداث خانه‌های مسکونی به زلزله زدگان اقدام شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز تصریح کرد: عمده نیاز ضروری طبق اعلام فرماندار خوی «پتو، بخاری برقی و آب معدنی» است و از شهروندان فهیم تبریزی می خواهیم هدایای خود را به شهرداری های مناطق دهگانه تبریز یا دفتر معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری واقع در ابوریحان تحویل دهند تا با این اقدام در زمستان سرد در کنار زلزله زدگان باشیم.