پیشخوان
کد خبر : 4449
دوشنبه - 10 بهمن 1401 - 16:44
معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:

۱۲ جوان برتر آذربایجان شرقی تجلیل می شوند

امیر تقی زاده در گفتگو با خبرنگار تبریز گویا ، با اشاره به اینکه در هفته جوان سال جاری که از ۱۱ تا ۱۷ اسفند ماه است، جشنواره انتخاب جوانان برتر سال جاری تحت عنوان “جوانان برتر ایران زمین” اجرایی می‌شود و در نهایت ۱۲ جوان برتر استان در موضوعات تخصصی دوازده گانه شناسایی و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت و به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در خصوص آموزش‌های پیش از ازدواج جوانان عنوان کرد: در این زمینه پیشرفت‌های خوبی در سطح استان آذربایجان شرقی به دست آمده است، و بر اساس مصوبه شورای عالی جوانان، وظیفه آموزش‌های پیش از ازدواج جوانان به عهده وزارت ورزش و جوانان و در استان‌ها به عهده اداره کل ورزش و جوانان استان است.

تقی زاده با بیان اینکه ۴۶۲ کارگاه آموزشی در سطح استان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها که در قالب آموزش‌های کارگاه محور برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوم، آموزش‌های حین ازدواج توسط مراکز بهداشت و آموزش‌های پس از ازدواج توسط بهزیستی استان ارائه می‌شود و تاکنون ۴۶۲ کارگاه آموزشی تحت این عنوان در سطح استان برگزار شده است.

وی اذعان داشت: نشست‌های گروه‌های مرجع شامل روانشناسان، دبیران، مربیان و مدیران مدارس، ائمه جمعه و جماعات، مدیران دستگاه‌های اجرایی و اساتید دانشگاه در طول سال جاری به تعداد ۵۲ نشست و کارگاه هم اندیشی برگزار شده است.

تقی زاده با اشاره به اینکه ۲۳ مرکز تخصصی ازدواج و تحکیم بنیان خانواده دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان در سطح استان فعال است، توضیح داد: بخش عمده‌ای از این مراکز در شهر تبریز قرار دارند که تأمین بخش اعظمی از نیازهای آموزشی و مشاوره‌ای خانواده‌ها در موضوع ازدواج و مسائل زوج‌ها را به عهده دارند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ادامه داد: از زوج‌های جوان و زوج‌های فرزنددار سربازان و کادر نیروهای مسلح پایگاه شکاری شهید فکوری و پدافند هوایی شمالغرب کشور با حضور فرماندهان این ۲ پایگاه و مدعوینی از ستاد مشترک کل نیروهای مسلح و همچنین آئین تجلیل از ۱۰۶ فعال و خادم حوزه ازدواج در هفته ازدواج سال جاری در مرکز استان و شهرستان‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: با ارزیابی وزارت ورزش و جوانان، در خصوص فعالیت‌های هفته جمعیت، رتبه اول و در حیطه برگزاری برنامه‌های هفته ازدواج، رتبه دوم را در سطح کشور به دست آوردیم که این ۲ دستاورد مهم مرهون تلاش همکاران تلاشگر در ستاد و سراسر استان است.

تقی زاده افزود: در حوزه ستاد ساماندهی امور جوانان استان و شهرستان‌ها که با حضور استاندار و فرمانداران محترم به عنوان نماینده عالی دولت در استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود تا کنون ۴ جلسه استان و ۷۹ جلسه در بعد شهرستانی برگزار شده و مسائل مربوط به جوانان استان با حضور مدیران بیش از ۳۵ دستگاه اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان طرح و مورد بحث و بررسی و نتیجه گیری قرار گرفته است.

وی همچنین، یادآور شد: در جلسات کمیته‌های کارشناسی که مسائل و مشکلات حوزه جوانان توسط کارشناسان سطح استان را بررسی می‌شود تا ما حصل آن به جلسه ستاد ساماندهی برای تصمیم گیری کلان برده شود، تاکنون ۴ جلسه کمیته کارشناسی استانی و ۶۷ جلسه کمیته کارشناسی شهرستانی در طول سال جاری برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی و گرد آوری رزومه از ۸۸ جوان استان برای طرح دستیاران جوان طبق شاخص‌های اعلامی در چهار محور جوان انقلابی، مدیر جوان، جوان عضو سمن و جوان نخبه انجام گرفته و فرمانداران سراسر استان هم اکنون از مشاوره‌های دستیاران جوان خود بهره مند هستند.

وی در خصوص طرح‌های ملی غنی سازی اوقات فراغت، جشنواره جوان برتر و خانه‌های جوان بیان داشت: طرح‌های ملی مصوب وزارت ورزش و جوانان در استان به جد پیگیری می‌شود و نظارت بر فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان بر فعالیت‌های اوقات فراغتی مخاطبان آنها در طول سال انجام می‌گیرد و به زودی با شناخت دستگاه‌های فعال در حوزه جوانان آئین تجلیل و نکوداشت فعالیت‌ها و تلاش‌های آنان برگزار خواهد شد.