پیشخوان
کد خبر : 4928
سه شنبه - 16 اسفند 1401 - 13:50
کاندیدای دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز :

اتاق بازرگانی تبریز باید صنعت توریسم را فعال کند

به گزارش خبرنگار تبریزگویا، اسماعیل چمنی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دنیای امروزی توریسم در کنار همه صنایع و بازار ها ، به یکی از محورهای توسعه‌ی اقتصادی و سیاسی تبدیل شده است تصریح کرد: متاسفانه به خاطر سیاست گذاری های غلط و عدم توجه بخش خصوصی به قابلیت های این صنعت، سال هاست که این صنعت مورد غفلت و بی توجهی همه بخش های دولتی و خصوصی قرار گرفته در حالی که رونق این بخش  می تواند عقب ماندگی ها و ضعف های دیگر بخش ها را پوشش داده و جبران کند.

رییس اتحادیه بافندگان فرش دستباف تبریز با بیان اینکه تبریز با داشتن استعدادها و بسترهای مهم گردشگری ، مانند بزرگترین بازار سرپوشیده جهان، دهها خانه تاریخی، صنایع دستی منحصر به فرد مانند فرش و چرم می تواند نقش تاثیرگذاری را در جذب توریست و سپس جذب سرمایه های خارجی ایفا نماید افزود: اتاق های بازرگانی تبریز و کشور ، در دور بعدی باید با تسهیل قوانین ویزا و مطالبه گری از حاکمیت و دولت و مجلس، در کنار توجه به همه شاخص ها و پارامترهای اقتصادی، صنعت توریسم را هم باید در اولویت برنامه های خود قرار دهد . چرا که هر گردشگر خارجی ، به طور مستقیم حداقل برای چهار نفر شغل ایجاد می کند و این ظرفیت بزرگ اشتغال زایی با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های اذربایجان، برای اعتلای جایگاه اتاق بازرگانی تبریز قابل دست یابی است.

لزوم تقویت پول ملی

چمنی در بخش دیگری از اعلام برنامه ها و اهداف خود برای نامزدی در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز، تلاش جمعی برای تقویت پول ملی را مورد تاکید قرار داد و گفت:  بازار ملتهب و متلاطم ارز در طی ماه های گذشته، نه خوشایند مردم عادی و کوچه و بازار است و نه مورد پسند کارفرمایان و تولیدکنندگان و تجار. تحریم ها ، از یک سو و بی تدبیری ها در حوزه تثبیت نرخ ارز، هر دو به یک اندازه گلوی اقتصاد و تجارت و فضای کسب و کار را فشار می دهند.

کاندیدای دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز تاکید کرد: اتاق های بازرگانی وظیفه دارند با ارایه راهکارها و پیشنهادات سازنده و عملیاتی، مانع تصمیم گیری های اشتباه در بازار ارز شوند .

چمنی پیشنهاد کرد: دولت و بانک مرکزی از مشاوره اصناف و بازاریان و تجار خوشنام و باتجربه کشور و از جمله کارآفرینان و تجار و تولیدکنندگان آذربایجان استفاده کند.