پیشخوان
کد خبر : 5024
شنبه - 20 اسفند 1401 - 17:59

محکوم به قصاص بخشیده شد

به گزارش تبریز گویا ، رحیم استادی، رئیس دادگستری شهرستان سراب روز شنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، با قدردانی از روحیه گذشت و مهربانی مردم نوع دوست سراب و خانواده داغدار مقتول و صبور اولیای دم، اظهار کرد: این کار خداپسندانه موجب توسعه و ترویج فرهنگ گذشت و رضایت در مناطق مختلف شهرستان می‌شود که نتایج بسیار خوب و ارزنده‌ای را به دنبال خواهد داشت.

استادی افزود: محکوم به قصاص نفس که منتظر اجرای حکم بود، در نتیجه پیگیری دستگاه قضائی، تلاش اعضای شورای حل اختلاف شهرستان، برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش با خانواده مقتول، مداخله ریش سفیدان و بزرگان طایفه‌های مختلف و با اعلام رضایت خانواده‌های اولیای دم در راستای گسترش عفو و رأفت اسلامی و ثبات آرامش در منطقه، حیاتی دوباره یافت.

وی ادامه داد: در جریان روند سازشی پرونده‌های مربوط به قتل، آمارهای صلح و سازش در پرونده‌های قصاص نفس روند افزایشی داشته و امسال تاکنون به تعداد سه فقره رسیده است که نشان دهنده تلاش‌های دستگاه قضائی و نیز توسعه فرهنگ بخشش و رأفت است.

استادی از زحمات مراجع دلسوز قضائی شهرستان سراب، اعضای شورای حل اختلاف، مشارکت جمعی از خیرین و همکاری و همراهی ریش سفیدان منطقه و کارکنان تلاشگر در زندان سراب که پس از مراجعات مکرر به محل سکونت خانواده‌های مقتولین موفق به اخذ رضایت از اولیا دم شدند، قدردانی کرد.