برگزیده 3 » پیشخوان
کد خبر : 5479
سه شنبه - 2 خرداد 1402 - 08:28
رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی خبرداد؛

درخواست وجه به‌نام آشنایان به کام کلاهبرداران

به گزارش تبریز گویا ، محسن محمودی امروز شنبه در این خصوص اظهار داشت: کلاهبرداران سایبری برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود از هر طرق ممکن سعی دارند تا کاربران فضای مجازی را فریب داده و آنان را مورد بزه قرار دهند.

وی تصریح کرد: افراد کلاهبردار با سوءاستفاده از عدم آگاهی بعضی از کاربران و با دسترسی غیرمجاز به صفحات آنان در شبکه‌های اجتماعی و یا با ایجاد صفحه جعلی مشابه به فرد اصلی، اقدام به ارسال پیام به مخاطبین و دنبال‌کنندگان وی کرده و از آنها درخواست کمک مالی به صورت فوری می‌نمایند.

این مقام انتظامی افزود: کاربران با کمی دقت و پس از بررسی صحت و سقم موضوع و پیام دریافتی از صاحب صفحه، متوجه جعلی بودن اکانت به‌نام دوستان و آشنایان شده و یا از مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفتن آن صفحه توسط مجرمان سایبری آگاه شده و از واریز وجه خودداری خواهند کرد اما در این بین افرادی هم هستند که بدون بررسی پیام اقدام به واریز وجه نموده و بدین ترتیب مورد کلاهبرداری واقع شده و در دام این مجرمان گرفتار می‌شوند.

سرهنگ محمودی خاطرنشان کرد: هموطنان در مواجه با پیام‌های درخواست وجه فوری از طرف اکانت‌های مختلف و به‌خصوص افراد نزدیک خود، عجولانه برخورد نکنند، چرا که ممکن است آن صفحه جعلی بوده و یا مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته باشد.

وی متذکر شد: دنبال‌کنندگان صفحات وقتی چنین پیامی با عنوان اینکه نیاز فوری به کمک مالی به میزان مبلغی مشخص از طرف دوست، آشنا و سایر افراد دریافت کردند حتماً توجه داشته باشند قبل از واریز وجه و در سریع‌ترین زمان ممکن با صاحب صفحه تماس تلفنی حاصل کرده و وی را در جریان کار قرار دهند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.