پیشخوان
کد خبر : 5538
سه شنبه - 2 خرداد 1402 - 16:03

خبرنگار تبریزی برگزیده سیمین جشنواره ارتباط آفرینان شد

به گزارش تبریزگویا، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در جشنواره ارتباط‌آفرینان با هشدار نسبت به عدم اعتماد مخاطب به اخبار و مطالب منتشر شده از سوی رسانه‌ها گفت: این عدم اعتماد منحصر به تقسیم‌بندی‌هایی نظیر رسانه‌های داخلی یا خارجی, سنتی یا مدرن و … نمی شود،مخاطب اکنون بر موج سواری رسانه‌های خارجی در انتشار اخبار منفی نیز اعتماد و اعتنا ندارد.

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی با منتفی دانستن قطعی گذر از رسانه‌های رسمی به نو و یا هر عنوان دیگری از سوی مخاطب اظهار داشت: با توجه به تعدد رسانه از سنتی تا مدرن و … مردم و مخاطب حق انتخاب دارد و از بین خیل عظیمی از رسانه‌های می‌تواند منابع رسانه‌ای مدنظر خود را تمیز و تشخیص دهد.

بحران اعتماد مخاطب معضل اصلی حوزه رسانه

وی با هشدار نسبت به عدم اعتماد مخاطب به اخبار و مطالب منتشر شده از سوی رسانه‌ها عنوان داشت: این عدم اعتماد منحصر به تقسیم‌بندی‌های نظیر رسانه‌های داخلی یا خارجی, سنتی یا مدرن و … نمی شود بطوری که حتی مخاطب اکنون بر موج سواری رسانه‌های خارجی در انتشار اخبار منفی نیز اعتماد و اعتنا ندارند.

عضو شورای نظارت بر صدا و سیما راه حل این معضل و گره کور آن را در روابط عمومی‌ها خلاصه کرد و گفت: روابط عمومی‌ها با تولید و انتشار مطالب تخصصی و منطبق بر نیاز مخاطب می‌تواند این فضای دردناک را به جوی مطلوب و مخاطب پسند هدایت کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم زهرا عبداللهی، خبرنگار تبریزی به عنوان  برگزیده سیمین جشنواره ارتباط‌آفرینان در بخش ارتباطات رسانه‌ای انتخاب و با اهدای تندیس و لوح تقدیر مورد قدردانی قرار داد.