برگزیده 2 » پیشخوان
کد خبر : 7641
پنجشنبه - 6 مهر 1402 - 17:33
استاندار آذربایجان شرقی:

هدف از جشنواره رجایی تداوم فرهنگ خدمت به مردم به طور دائمی است

به گزارش تبریزگویا، عابدین خرم روز پنجشنبه در آئین معرفی دستگاه‌های برتر جشنواره شهید رجایی در آذربایجان شرقی افزود: به طور قاطع نمی‌توانیم بگوییم ارزیابی انجام شده کامل و جامع است و به طور حتم ایرادها و کاستی‌هایی داشته و اگر دستگاهی انتخاب نشده اما تلاشگر هستند این قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: نکته مهم این جشنواره انتخاب نام شهید رجایی است که رئیس جمهوری مکتبی، مردمی و انقلابی و نمونه بارز در بین مسئولان وقت بود که قبل از انقلاب در عرصه تعلیم و تربیت و بعد از آن در عرصه مدیریت و کادرسازی برای انقلاب تلاش کردند.

خرم افزود: هدف جشنواره رجایی تداوم فرهنگ خدمت به مردم به طور دائمی است مردمی بودن هم شاخص عمومی و هم شاخص اختصاصی بوده و مدیری که خدمتگزار مردم است در هر ۲ شاخصه برتر بوده و از مدیران مورد مطالبه دولت سیزدهم است.

وی بیان کرد: مدیرانی که در خدمتگزاری به مردم تلاش می‌کنند و زیر مجموعه خود را به این سمت هدایت می‌کنند کارشان قابل تقدیر است.

خرم گفت: جشنواره رجایی رویدادی مقطعی نیست بلکه جریان مستمر مدیریتی است و در طول سال مدیران همواره باید خود را در معرض ارزیابی قرار دهند.

وی بر اهمیت نیروی انسانی در نظام اداری تاکید کرد و گفت: مدیران باید نیروهای خود را به درستی سازماندهی کنند زیرا که بیشتر مشکلات موجود نتیجه جانمایی و جایگزینی نادرست نیروی انسانی است.

وی به مشکل بهره‌وری در استان نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه نسبت به کشور عقب هستیم قیمت تمام شده خدمات در استان به مراتب بالاتر از دیگر استان‌هاست و هزینه سرباری استان ما سنگین‌تر است و این به ضعف در بهره‌وری برمی‌گردد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر ارتباط با نخبگان و استفاده از جوانان در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید زمینه را برای استفاده از ظرفیت‌های بلا استفاده مهیا کنند تا نخبگان و جوانان مجاب به همکاری شوند.

خرم گفت: جوان انرژی، حوصله و آمادگی بالایی دارد و وابستگی‌اش کم است و با خلاقیت بالا هوش و استعدادی که دارد می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

وی به موضوع مسکن و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد اشاره و اظهار کرد: به طور یقین استفاده از افراد نخبه و جوان می‌تواند در حل این مشکل نیز کارساز واقع شود.

خرم به وضع خوب استان در سرمایه‌گذاری تولید ارتباط با کشورهای همسایه و همچنین خدمات عمومی اشاره کرد و گفت: این وضعیت باید تداوم یابد.

وی همچنین از دستگاه‌های نظارتی آذربایجان شرقی به دلیل تسهیلی که برای دستگاه اجرایی ایجاد کردند قدردانی کرد و افزود: در نتیجه این همکاری ریالی از منابع مالی استان به خزانه باز برنگشت و در واقع می‌توان گفت دستگاه‌های نظارتی کمک کردند و مانع نشدند.

خرم با تمجید از آگاهی و شعور ملی بالای مردم استان و کشور گفت: سفر موفق رئیس جمهور به سازمان ملل در کنار این ویژگی بارز مردم، همه این توده‌ها خنثی شد.