پیشخوان
کد خبر : 8854
چهارشنبه - 24 آبان 1402 - 22:28
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد؛

۱۰ حفار غیرمجاز در آذربایجان شرقی به دام افتادند

به گزارش تبریزگویا، سرهنگ کاظم داداشی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این افراد متخلف در بخش های مرکزی شهرستان های تبریز و مراغه مشغول حفاری بودند که در چنگال قانون گرفتار شدند، افزود: این افراد با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اظهار کرد: از این افراد که در محله راسته کوچه تبریز و اراضی چوان سفلی در مراغه مشغول حفاری بودند، ابزار آلات حفاری غیرمجاز نیز کشف شده است.

داداشی با اشاره به اینکه در تبریز با تحقیقات انجام شده و کسب اطلاعات کافی توسط یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی آذربایجان شرقی، با هماهنگی عوامل انتظامی پس از اخذ دستور مقام قضایی و با حفظ حقوق شهروندی، رعایت شئونات اسلامی و قانون تعداد ۶ نفر به‌ همراه ابزار آلات غیرمجاز حفاری دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در شهرستان مراغه نیز برابر گزارش‌های دوستداران میراث‌ فرهنگی، موضوع گزارش شده توسط عوامل یگان حفاظت و با حساسیت کافی مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه در محلی بنام آلاداش طی عملیات غافلگیرانه یگان حفاظت، تعداد چهار نفر به‌ همراه ابزارآلات غیرمجاز حفاری دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.