برگزیده » پیشخوان
کد خبر : 14723
شنبه - 3 شهریور 1403 - 14:43

دستگيری باند سارقان ۳۰ ميلياردی منازل آپارتمانی در تبريز

به گزارش تبریزگویا، علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از منازل آپارتمانی در شهر تبريز، پرونده جهت شناسايی و دستگيری سارقان به تيمی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهی ارجاع شد.

وی در ادامه افزود: کارآگاهان پس از بررسی محل‌های وقوع سرقت با استفاده از روش‌های علمی و تخصصی نهايتاً سرنخ‌هايی از دست داشتن يک باند ۳ نفره از سارقان غير بومی و در حرکت را به دست آورده و با انجام تحقيقات ميدانی موفق شدند مخفيگاه اين متهمان را شناسايی کنند.

ارشدترين مقام انتظامي استان گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهمان از يکی استان‌های مرکزی کشور براي سرقت به شهرستان تبريز آمده و پس از ارتکاب عمل مجرمانه خود بلافاصله از استان خارج می‌شوند که پس اخذ نيابت قضايی متهمان را با اقدامات پيچيده و تلاش‌های شبانه‌روزی در يکی از استان‌های مرکزب طي عملياتی غافلگيرانه دستگير و به پليس آگاهی استان دلالت شدند.

محمدی اظهار داشت: متهمان که در برابر مدارک و مستندات پليس چاره‌ای جز بيان حقيقت نداشتند لب به اعتراف گشوده و به ۱۹ فقره سرقت اموال منازل اقرار که برابر ارزيابی کارشناسان ارزش اموال مسروقه بالغ بر ۳۰ ميليارد ريال بوده است.

فرمانده انتظامی استان با بيان اينکه تحقيقات تکميلی براي شناسايي ديگر متهمان کماکان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: با اعتراف صريح متهمان به سرقت‌های ارتکابی بازسازی صحنه‌های وقوع جرم انجام و به همراه پرونده جهت دادرسی تحويل مرجع قضایی شدند.