برگزیده » پیشخوان
کد خبر : 15198
پنجشنبه - 5 مهر 1403 - 17:46

بروزرسانی یگان خودرویی در آتش نشانی تبریز

به گزارش تبریزگویا، صالح نیا با اشاره به بروزرسانی یگان خودرویی سازمان آتش نشانی گفت: متاسفانه در ۱۶ سال اخیر هیچ گونه خرید تجهیزات سنگین در این سازمان صورت نگرفته بود.

مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در آستانه روز آتشنشانی در جمع خبرنگاران گفت: پیش از این عمر اکثر تجهیزات سازمان ۱۶ و ۲۰ ساله بود که این وضعیت تجهیزات، بر کیفیت ماموریت ها نیز تاثیر می گذاشت.

وی با بیان اینکه همزمان با ۷ مهر روز آتش نشانی، از تجهیزات جدید سبک و سنگین این سازمان رونمایی خواهد شد گفت: ارزش این تجیهزات ۱۲۵ میلیارد تومان است و براساس نیازسنجی خریداری شده است.

صالح نیا گفت: برای نمونه ۶ دستگاه موتور چهارچرخ برای امداد رسانی در بازار سرپوشیده تبریز و مناطق حاشیه نشین شهر در لیست خرید‌های جدید سازمان آتش نشانی تبریز قرار دارد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز افزود: هم اکنون ۲۳ ایستگاه آتش نشانی در بخش‌های مختلف شهر تبریز فعال هستند و برای سال ۱۴۰۳ نیز مکان یابی و تامین تجهیز ۴ ایستگاه را در دستور کار قراردادیم.

وی ادامه داد: ایستگاه واقع در اراضی ارتش به زودی آماده بهره برداری خواهد بود، ایستگاه مکان یابی شده در پارک قوناخ لار باغی، ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ملکی در خیابان دو کمال تملک شده و در حال احداث است و در ورودی پاسداران نیز محلی برای احداث ایستگاه شناسایی و تملک شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون ۲ ایستگاه آتشنشانی تبریز افتتاح شده ولی به بهره برداری نرسیده است و با تامین نیروی لازم، قطعا به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته صالح نیا با افتتاح و بهره برداری از این ایستگاهها، شهر تبریز به استاندارد‌های آتش نشانی خواهد رسید.

مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با بیان اینکه به لحاظ جمعیت شهری، آتش نشانی تبریز با کمبود نیروی انسانی مواجه هست، گفت: در حالی که استاندارد هر شیفت ۱۰ نفراست، هم اکنون هر شیفت با حضور ۶ و ۷ نفره اداره می‌شود.

صالح نیا از اخذ مجوز جذب ۲۹۰ نفر آتش نشان و راننده در آتش نشانی تبریز از طریق وزارت کشور خبر داد و گفت: در مرحله تعیین شرایط آزمون عملی این نیرو‌ها هستیم و امیدواریم تا پایان سال جذب این نیروها، محقق شود.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز ادامه داد: سازمان آتشنشانی شهرداری تبریز، با ۵۸۰ نفر نیرو بزرگترین سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری تبریز است که از این تعداد ۴۹۵ نفر نیروی عملیاتی و ۷۴ نفر نیروی ستادی هستند.