برگزیده » پیشخوان
کد خبر : 15589
سه شنبه - 1 آبان 1403 - 15:03

چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند» به پایان رسید

به گزارش تبریزگویا، با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، آیین اختتامیه چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی “شهروند” پس از چهار روز اجرا، برگزار شد و طی این مراسم آثار برتر معرفی شدند.

شهردار تبریز در جریان برگزاری این مراسم بر اهمیت تداوم اجرای رویداد های فرهنگی در ابعاد استانی تاکید کرد و گفت: هم افزایی و اقدام مشترک مدیریت شهری با هنرمندان و کنشگران فرهنگی موجب شکل گیری جامعه پویا و توسعه محور می شود.

یعقوب هوشیار افزود: توجه به هنر و فرهنگ از مهمترین رویکرد های برنامه راهبردی عملیاتی ۵ ساله اول و دوم شهرداری تبریز است و در این راستا پروژه های فرهنگی گسترده ای در تبریز در حال اجراست.

به گفته وی، بر اساس سیاست های کلان، بعد اجتماعی خدمات هدفمند شهرداری ها ابعاد تازه ای به خود گرفته است و در این راستا شهرداری تبریز پیشرو در برگزاری برنامه های فرهنگی هنری به ویژه در حوزه تئاتر است.

هوشیار همچنین با اشاره به اینکه جشنواره استانی تئاتر خیابانی “شهروند” برای چهارمین بار در تبریز اجرا می‌شود گفت: تداوم برگزاری این جشنواره منجر به ترغیب علاقه مندان و تسهیل اجرای طرح های استعدادیابی توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

حمایت ویژه اعضای شورای اسلامی شهر و اهتمام شهرداری تبریز در توسعه زیرساخت های فرهنگی و ورزشی، مشارکت گسترده شهروندان در اجرای برنامه های مدون فرهنگی و افکارسنجی ها از دیگر عوامل موثر در بهبود کیفی حوزه فرهنگ در شهر تبریز است که یعقوب هوشیار در این مراسم به آن تاکید کرد.

چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شهروند، با دبیری امیر مهروند و با حضور ۱۲ اثر نمایشی از ۷ شهر آذربایجان شرقی، بعد از چهار روز اجرا و با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.