اقتصاد » برگزیده 3 » یادداشت
کد خبر : 1886
چهارشنبه - 25 خرداد 1401 - 09:47
یادداشت اختصاصی؛

سیدی که تنهاست

تبریزگویا؛ در حالی که مردمی بودن آیت الله سید ابراهیم رییسی یکی از مهم ترین شاخصه های وی نسبت به بسیاری از مسئولان کشور است و وی در بسیاری از سفرهای استانی و یا بازدید های خود نشان داده که خواستار تعامل با اقشار مختلف مردم به ویژه فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران است، عده ای در این میان خواستار مخدوش کردن چهره مردمی رییس جمهور کشور هستند.

نمونه بارز این اقدامات افرادی که در ظاهر خود را به عنوان دوست و یاور رییس جمهور معرفی کرده اما در باطن مهم ترین نقش را در تخریب چهره مردمی وی دارند، می توان سفر استانی ایت الله رییسی به استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز دانست به گونه ای که این افراد در این سفر با مشورت های نابجای خود مانع از دیدار بسیاری از افراد و اقشار تاثیرگذار استان با وی شده و سبب ایجاد هجمه های رسانه ای و برخی بی اعتمادی های اجتماعی نسبت به این چهره بزرگ شدند.

سید ابراهیم رییسی که همواره در سخنان خود بر نقش ویژه اقشار مختلف مردم و به خصوص فعالان اقتصادی تاکید کرده، این بار در سفر استانی خود علیرغم اعلام قبلی، با فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی دیداری نداشته و نتواست پای سخنان و دغدغه های سربازان عرصه اقتصادی استان بنشیند.

باید توجه داشت انتظار بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی که در شرایط اقتصادی کنونی همانند سربازانی استوار در راه خدمت به مردم و کشور جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند برای دیداری چند ساعته با بالاترین مقام اجرایی کشور، انتظاری بی جا نبوده است.

این امر به نظر می رسد بر خلاف اعتقادات راسخ رییس جمهور مبنی بر اتحاد بین دولت و بخش خصوصی اتفاق افتاده و در این بین آنچه مهم است تاثیرگذاری دست های پشت پرده برای عدم ایجاد این اتحاد است که باید مشخص شود چه کسانی از این عدم اتحاد بیشترین منفعت را می برند که حاضر هستند با مخدوش کردن چهره مردمی رییس جمهور راهی برای باقی ماندن خود در مسند قدرت و سیاست باز کنند.

اما چهره ضد سرمایه دار و ضد سرمایه گذاری که این افراد از رییس جمهور کشور ایران در رسانه و اذهان عمومی می سازند، قطعا مورد بخشش نبوده و باید مورد توجه ویژه آیت الله رییسی قرار گیرد که هدف و قصد این افراد از جریاناتی مشابه چیست؟