رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: مصرف گاز نیروگاه های استان در ۹ ماهه امسال ۳.۶ درصد ( معادل ۷۱ میلیون مترمکعب ) نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

به گزارش تبریزگویا، نادر کمالی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: مصرف ۹ ماهه سال گذشته نیروگاه های استان در حدود یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون متر مکعب بود.

وی با اعلام اینکه در ۹ ماه سال جاری میزان مصرف گاز بخش های صنعتی شامل نیروگاه ها، واحدهای فولادی ، پالایشگاه و پتروشیمی افزایش داشته است، ادامه داد: بیشترین افزایش مصرف مربوط به بخش فولاد با ۱۸.۹ درصد افزایش نسبت به مدّت مشابه سال قبل است.

کمالی با بیان اینکه هم اکنون۶۴ درصد مصارف گاز استان به بخش خانگی اختصاص دارد، گفت: ضرورت دارد با فرهنگ سازی و آموزش خانواده ها، از هدررفت این سرمایه ملّی که نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده و ارتقای زیرساخت های اقتصادی استان دارد، جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی علاوه بر پاداش خوش مصرفی و بهره مندی از طرح های تشویقی، زمینه حذف محدودیت مصارف بخش های صنعتی و نیروگاهی را نیز در پی خواهد داشت.

رییس دیسپاچینگ شرکت گاز استان هم به ایرنا گفت: میانگین مصرف روزانه نیروگاه های استان هشت میلیون متر مکعب است.

کاظم طلوعی اعلام کرد: مصرف روز گذشته ( ۱۲ دی ) گاز در استان در بخش های مختلف به ۳۷ میلیون متر مکعب رسید .

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته به طور میانگین بیشترین حجم مصرف گاز استان به بخش خانگی با ۴۰ درصد از کل مصرف و نیروگاه‌ها با ۲۱ درصد مصرف و بخش‌های صنعتی و جایگاه‌ها با ۳۲ درصد و هفت درصد بخش دولتی و تجاری اختصاص داشت.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها