رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 9 May

رئیس پلیس راهور آذربایجان‌شرقی از افزایش ۱۸ درصدی متوفیان حوادث رانندگی موتورسیکلت در استان خبر داد و گفت: امسال۴۷ موتور سوار در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش تبریزگویا، فریدون قنبرزاده رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی از افزایش ۱۸ درصدی متوفیان حوادث رانندگی موتورسیکلت خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۴۷ موتورسوار در حوادث رانندگی جان خود را ازدست داده اند و ۲۶۰۰ نفر مجروح شده‌اند.  

وی افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل حوادث رانندگی ۹ ماهه اول سال جاری در معابر درون شهری استان تعداد ۴۷ نفر موتور سوار فوت کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است. 

قنبرزاده اضافه کرد: روزانه در معابر درون شهری استان به طور متوسط ۱۰ فقره تصادف جرحی موتورسیکلت اتفاق می افتد که نزدیک به ۵ فقره از این تصادفات جرحی شدید می باشند. 

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه قریب به ۶۰ در صد متوفیان در اثر برخورد ضربه به سر جان خود را از دست داده اند تاکید کرد: استفاده از کلاه ایمنی برای تمام موتورسواران برای حفاظت و ایمنی خودشان ضروری و مهم است. 

این مقام انتظامی از موتورسواران خواست تا قبل از استفاده از این وسیله آب هوا را چک و در صورت بارندگی و لغزندگی معابر حتی الامکان از موتورسیکلت استفاده نکنید، از کلاه ایمنی و تجهیزات مناسب مثل سپر استفاده نمایید، فاصله خودرا با خودرو های متوقف شده کنار خیابان و خودرو های جلویی حفظ کنید، مراقب خطرات راه از جمله دست اندازها، شبکه های فلزی و سرعت گیر ها باشید، مراقب هرگونه انحراف خودرو به سمت شما باشید، از حرکات نمایشی و مخاطره آمیز بپرهیزید، به قوانین رانندگی از جمله موضوع دیدن و دیده شدن در حین رانندگی توجه فرمایید و سرعت مطمئنه را رعایت کنید.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها