رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۲۲ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 1 May
  • چهارشنبه 20 دی 1402 - 08:40
  • کد خبر : 10370
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : جلوگیری از خروج میلیون ها یورو ارز از کشور
با راه اندازی خط تولید بروچ در تراکتورسازی ایران؛

جلوگیری از خروج میلیون ها یورو ارز از کشور

معاونت تولید گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با اعلام این خبر خوش صنعتی گفت: به همت متخصصان مرکز ساخت ابزار تراکتورسازی خط تولید انواع بروچهای تخت، گرد و اسپلاین تجهیز و راه اندازی شد.

به گزارش تبریزگویا، کریم عاقل وند افزود: علی رغم وجود موانع متعدد سخت افزاری و نرم افزاری، کارشناسان مجموعه ابزارسازی تراکتورسازی با تکیه بر توانمندی و دانش خود توانستند تمامی مراحل طراحی، محاسبات، تدوین تکنولوژی و ساخت این ابزار را داخلی سازی کرده و به عنوان یک اتفاق تاثیرگذار در صنعت و تکنولوژی کشور به ثبت برسانند.
وی از تست و آزمایش اولین تولیدات این خط جدید در زیر مجموعه های تراکتورسازی خبر داد و اظهار داشت: در فاز اولیه و آزمایشی راه اندازی این خط تولید حدوداً ۶۰ عدد بروچ تخت و ۱۰ عدد بروچ اسپلاین در برنامه کاری قرار گرفت که پس از تولید قطعات در شرکت موتورسازان و تراکتورسازی مورد استفاده قرار گرفت و نتایج کیفی این ابزارها در حد برندهای اروپای قرار داشت.
عاقل وند ضمن یادآوری کارآیی، سیستمهای تولید و کاربردی بروچ ها تاکید کرد: تولید ابزار بروچ به عنوان یکی از حساس ترین و پرهزینه ترین ابزارهای تولید چرخ دنده ها و قطعات از اهداف بلند مدت ساخت ابزار تراکتورسازی محسوب می شد که خوشبختانه به مرحله عملیاتی و موفقیت در این اهداف رسیده ایم.
این فعال حوزه صنعت از برنامه های آینده برای توسعه تکنولوژی به دست آمده گفت: در فازهای بعدی تجهیز مرکز ابزار تراکتورسازی به ماشین آلات مورد نیاز و تکمیل زنجیزه کامل فرآیند طراحی و ساخت با نگرش تولید انبوه ابزارهای یاد شده جهت رفع نیاز کامل خود مجموعه تراکتورسازی در دستور کار خواهد بود و سپس ارائه خدمات به سایر تولیدکنندگان و صنعتگران استاني و هم سراسر کشور در برنامه بلند مدت تولیدی ابزارسازی تراکتورسازی قرار می گیرد.
وی درباره نتایج حاصل از دستیابی به این موفقیت به جلوگیری از خروج سالانه ۳ میلیون یورو ارز از کشور اشاره و تصریح کرد: صرفاً برای تامین نیاز حوزه تولید تراکتورسازی بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو هزینه ارزی صورت می گرفت که اگر این رقم را به کل کشور و صنعتگران آن تعمیم دهیدم به ارقام صرفه جویی ۳ میلیون یوروی حاصل از بومی سازی خواهیم رسید.
عاقل وند در پاسخ به پیشینهء تولید این ابزار در سطح دنیا نیز عنوان کرد: توانایی و تکنولوژی تولید بروچها با قابلیتهای فنی و مهندسی دقیق و کمترین خطا در اندازه گیریهای میکرونی در دنیا در دست معدود کشورهایی مثل آمریکا، ایتالیا،کره، برزیل، آلمان، اسپانیا می باشد.
به گفته معاونت تولید گروه صنعتی تراکتورسازی ایران این مجموعه آمادگی همکاری با سایر واحدهای تولیدی در سطح کشور برای تامین ابزارهای مورد نیازشان از طریق خط تولید بروچ راه اندازی شده در تراکتورسازی می باشد.
فرآیند خان کشی(broaching) یک نوع فرآیند ماشینکاری است که شامل حرکت خطی ابزار بر روی قطعه کار می باشد و دارای طیف گسترده ای از کاربرد ها و مزیت ها می باشد، به عنوان مثال برای ایجاد شیار ها، هزارخاری، چرخ دنده ها، سوراخ های مربع، مستطیل شکل و یا نا متعارف هندسی و سوراخ داخلی در انواع صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.
امید است با تلاش صنعتگران این مجموعه عظیم بتوانیم در آینده نزدیک با صادرات این ابزار و ابزارهای مشابه ( هاب ، تیغه فرز و … ) نقش کوچکی در سود آوری ارزی کشور عزیزمان داشته باشیم.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها