رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May

سه دستگاه لوکوموتیو (موتور کشنده واگن های قطار) بازسازی شده توسط بخش خصوصی در تبریز با حضور سرپرست صنایع ریلی و دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.

به گزارش تبریزگویا، با توان و دانش نیروهای داخلی و در راستای بی اثر کردن تحریم ها در مرحله نخست سه دستگاه لوکوموتیو به طور کامل بازسازی و نوسازی شده و تعداد ۱۷ لوکوموتیو دیگر نیز در مدت ۶ ماه نوسازی، بازسازی و وارد شبکه حمل و نقل ریلی می شود.

هزینه تمام شده هر دستگاه لوکوموتیو (موتور کشنده واگن های قطار) بازسازی شده حدود ۱.۵ میلیون یورو است که ۲.۵ میلیون یورو پایین تر از قیمت لوکوموتیو کار نکرده است.

توسعه صنعت راه آهن کاهش چشمگیر و قابل ملاحظه هزینه و سوخت را در پی دارد

سرپرست صنایع ریلی و دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از این لوکوموتیو ها گفت: ناوگان ریلی و گسترش و توسعه صنعت راه آهن کاهش چشمگیر و قابل ملاحظه هزینه و سوخت را در پی دارد که باید در این مسیر اقدامات فوری به انجام برسد.

روح الله ارجمندی افزود: امروز صنعت ریلی در جهان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به همین منظور همه ساله سرمایه گذاری های هنگفتی در این حوزه انجام می شود.

به گفته وی صنعت ریلی کاهش یک هشتم مصرف سوخت و یک سوم هزینه های جابجایی کالا را در پی دارد که می توان با توسعه این صنعت ضمن کاهش هزینه ها در این زمینه، به توسعه اقتصادی کشور نیز کمک چشمگیری کرد.

ارجمندی با اشاره به تصویب قوانین متنوع و مختلف در حمایت از صنعت ریلی کشور، خواستار توجه و اجرایی شدن ماده ۱۲ قانون مربوط به مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت در این زمینه شد و اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه چندین سال از این مصوبه سپری می شود، اما از سال ۱۳۹۷ تاکنون اجرای این ماده قانونی راکد مانده است.

وی از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا اجرای این ماده قانونی را جزو مطالبات خود قرار داده و زمینه های توسعه صنعت ریلی کشور با حمایت از بخش خصوصی را فراهم کنند.

ارجمندی با بیان اینکه در حال حاضر صنایع ریلی ایران به بلوغ رسیده و در تولید انواع لوازم و تجهیزات این حوزه مشکلی وجود ندارد، یادآور شد: مشکل اصلی در این زمینه مربوط به بهره برداری است که این چالش با اجرای دقیق ماده ۱۲ می تواند به سرعت رفع شود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها