رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی اعلام کرد: مشکلات فضای سبز و عدم رسیدگی های مناسب در این زمینه یکی از مشکلات جدی ادارات و واحدهای دولتی و آموزشی استان است.

به گزارش تبریزگویا، احمد موقری روز دوشنبه در نشست تعامل با رسانه و ارتقای سطح آگاهی عمومی، افزود: متاسفانه طی سال های اخیر سهل انگاری های زیادی در تامین و نگهداشت فضای سبز ادارات، سازمان ها و تعدادی از دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی استان به خصوص در کلانشهر تبریز اتفاق افتاده است که هم اکنون در این زمینه با چالش های مختلف روبرو هستیم.

وی بی توجهی به موضوع فضای سبز و درختکاری و مراقبت از آنها را یکی از موضوعات مهم و محوری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی اعلام و اضافه کرد: در این راستا به عنوان دفاع از حقوق عامه وارد عرصه شده و برای تعدادی از دستگاه ها و دانشگاه های استان پرونده تشکیل داده ایم.

موقری دانشگاه تبریز را یکی از مراکز مهم استان نامید که با تهدید جدی فضای سبز و آسیب های جدی به درختان کهن سال این مرکز عنوان کرد و افزود: در این رابطه پرونده ای در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تشکیل شده است و علاوه بر این مجموعه، برای دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز پرونده ای ایجاد شده و در مرحله پیگیری است.

وی از مدیران دستگاه های اجرایی، نهادهای عمومی و دانشگاه ها و مراکز بزرگ آموزشی خواست تا در سریعترین زمان نسبت به ترمیم و آسیب زدایی از فضاهای سبز خود اقدام کنند، وگرنه با متخلفان طبق مفاد قانونی برخورد جدی صورت می گیرد.

موقری با اشاره به اینکه به ازای هر درخت کنده شده باید یک درخت به عنوان جایگزین در همان محوطه کاشته شود، یادآور شد: در این زمینه به یکی از واحدهای تبریز تذکرات لازم داده شد و فرصت ۶ ماهه برای حذف جریمه ۱۱۰ میلیاردی به آنها از سوی دادگستری داده شد که متاسفانه در این مدت نتوانستند طرح احیا را ارایه کنند و طبق قانون و ضوابط مربوطه جریمه این واحد به ۱۵۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

به گفته وی رای فوق از سوی دادگستری آذربایجان شرقی صادر و ابلاغ شده است.

موقری خرابی و از بین رفتن فضای سبز در محوطه های ادارات بزرگ آذربایجان شرقی را از جمله مشکلات مهم مربوط به حقوق عامه عنوان کرد و ادامه داد: معاونت اجتماعی دادگستری استان در این زمینه با هیچ اداره و سازمانی مماشات نخواهد کرد.

وی توجه جدی به آسیب های اجتماعی و دعاوی پرتکرار را یکی از زمینه های مهم فعالیت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی بیان کرد و گفت: برای موفقیت در این زمینه باید همکاری و تعامل با رسانه ها برای آگاهی رسانی عمومی در اولویت قرار بگیرد.

موقری مطالبه گری را یکی از ماموریت های بسیار مهم و خطیر رسانه های گروهی در تامین حقوق عامه و تامین رفاه شهروندان عنوان کرد و افزود: در این رابطه باید همکاری رسانه ها با نهادهایی همچون دستگاه قضائی روند بهتری به خود بگیرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه دادگستری آذربایجان شرقی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی آنگونه که انتظار می رفت موفق عمل نکرده است، خواستار انتقال داده های متقن و دارای سند در این حوزه از سوی رسانه ها به متن جامعه شد و افزود: دلیل بی رغبتی عموم نسبت به هشدارهای قضائی باید از سوی رسانه ها کنکاش و بررسی شود تا شاهد استقبال مردمی از پیام ها و هشدارهای مختلف در حوزه آسیب های اجتماعی باشیم.

موقری تصادفات رانندگی برون و درون شهری، مساله اقدام به خودکشی، اجرایی شدن سند جامع خشونت استان، مشکلات ترافیکی، معضل مطب ها و درمانگاه های پزشکی و بهداشتی، ایمن سازی ساختمان های ناایمن و مسایل اجتماعی همچون افزایش طلاق و کاهش ازدواج را از جمله مهمترین آسیب های اجتماعی آذربایجان شرقی بیان کرد که رفع و کاهش آنها بدون همکاری و همیاری رسانه ها میسر نخواهد شد.

به گفته وی موضوع طلاق یکی از پرتکرارترین عناوین دعاوی در محاکم قضائی آذربایجان شرقی است که باید از سوی نهادهای مسئول و فرهنگی به دقت رصد شده و مورد بررسی های کارشناسی قرار بگیرد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها