رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 11 May

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر این که یکی از کارکردهای برگزاری نمایشگاه‌ها این است که صنایع مختلف را به صدر توجهات بیاوریم، گفت: اگر بتوانیم با برگزاری یک نمایشگاه در سطح بالا، صنعت فرش را به مرکز توجهات هدایت کنیم، افکار عمومی به این موضوع حساس شده و موجب رشد و توسعه این هنر -صنعت خواهد شد.

به گزارش تبریزگویا، محمد کلامی امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود: برگزاری نمایشگاه فرش در ترازبالا می‌تواند دستاوردهای زیادی برای استان داشته باشد و گردشگران بسیاری را به تبریز جذب کند. 

وی با اشاره به‌ضرورت برنامه‌ریزی برای حفظ هنر – صنعت فرش دستبافت گفت: اتاق بازرگانی تبریز و اداره کل صمت باید برای ارتقای جایگاه هنر – صنعت فرش برنامه‌های جدی ارائه دهند و ما نیز با تمام توان از این صنعت حمایت می‌کنیم. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: صنعت فرش جزو شناسنامه‌های هویتی آذربایجان شرقی بوده و این هنر – صنعت برای توسعه در طرح زنجیره ارزش استان تعریف شده است. 

کلامی گفت: باتوجه‌به ظرفیت بالای استان در صنعت شیرینی و شکلات، آذربایجان شرقی در برگزاری نمایشگاه شیرینی و شکلات به‌عنوان قطب نمایشگاهی می‌تواند معتبرترین نمایشگاه کشور باشد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت ارتقای جایگاه میزهای کشوری در استان افزود: باید ساختاری برای بهبود عملکرد میزهای کشوری مستقر در اتاق تبریز تعریف شود تا علاوه بر نظارت بر اقدامات میزها، مسائل و مشکلات این حوزه با راهبری اداره کل صمت تسهیل شود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها