رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور درگذشت زین‌العابدین رضوی خرّم، استاندار آذربایجان شرقی، را تسلیت گفت و برای آن مرحوم طلب آمرزش و مغفرت کرد.

به گزارش تبریزگویا، متن پیام مهدی رمضانی دبیرکل نهاد به این شرح است:

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (احزاب، ۲۳)

سردار رشید اسلام زین‌العابدین رضوی خرّم، استاندار آذربایجان شرقی، پس از تحمل رنج بیماری و جراحات دفاع مقدس دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست. اینجانب این مصیبت را به خانواده آن مرحوم، همکاران و سایر بازماندگان تسلیت می‌گویم.

زندگی او سراسر جهاد و مبارزه بود؛ چنانکه از نوجوانی به سیل خروشان ملت و مبارزات انقلابی پیوست، پس از تحمیل جنگ از سوی رژیم بعث به میهن اسلامی به دفاع از کشور و مردم پرداخت و فرماندهی در عملیات‌های مختلف را برعهده داشت. پس از پایان دفاع مقدس نیز خدمت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ادامه داد و تا فرماندهی لشکر عاشورای آذربایجان شرقی پیش رفت. این رزمنده دلاور مبارزه را محدود به مرزهای ایران عزیز نمی‌دید و به عنوان مستشار در دفاع از حرم حضور یافت تا جایی که چندین ماه در اسارت دژخیمان داعش بود.

آن مرحوم در دوران تصدی استانداری آذربایجان شرقی و ریاست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان نیز نسبت به این حوزه دغدغه‌مند و منشأ خدماتی بود که بهره‌برداری از چندین پروژه، بازطراحی کتابخانه‌های عمومی و توسعه خدمات و سرآمدی استان در برخی شاخص‌ها به حمایت‌های وی نمونه‌هایی از آن است.

از خداوند مهربان برای آن فقید سعید، رحمت الهی و هم‌نشینی با سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و برای بازماندگان صبر و سلامتی خواستارم.

مهدی رمضانی
دبیرکل نهاد

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها