رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: سامانه بارشی دوباره از اواخر امروز (جمعه) وارد این استان می‌شود.

به گزارش تبریزگویا، محمد امیدفر روز جمعه در گفت و گویی افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، فعالیت این سامانه بارشی به صورت متناوب تا روز دوشنبه در استان ادامه می یابد و موجب بارش باران و برف، وزش باد گاهی به نسبت شدید و بروز مه شود.
وی با بیان اینکه این سامانه تمام نواحی استان را دربر می گیرد، اظهار کرد: لغزندگی، یخبندان و اختلال در تردد به ویژه در جاده های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، احتمال سقوط بهمن و کولاک برف، رخداد تندبادهای لحظه ای دور از انتظار نیست.
رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی، خواستار احتیاط در ترددهای جاده ای و مناطق کوهستانی، صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی، همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم، اطمینان از سلامت فنی خودرو، آمادگی جهت نمک پاشی و برف روبی به ویژه در جاده های کوهستانی و لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی شد.
امیدفر ادامه داد: با توجه به احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه های سبک در اثر بروز تندبادهای لحظه ای، محکم کردن سازه های سبک، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.
وی یادآور شد: تا اواخر امروز جوی به نسبت پایدار در استان حاکم بوده و در برخی نواحی به صورت محدود شاهد بروز کولاک خواهیم شد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها