رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۵ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 13 May

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته «تیکمه‌داش» در شهرستان بستان‌آباد با دمای منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد دومین شهر سرد کشور شد.

به گزارش تبریزگویا، محمد امیدفر، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این بازه زمانی ایستگاه های «چالدران» در آذربایجان غربی با دمای منفی ۱۲ و «توچال» در تهران با دمای منفی ۹.۹ درجه سانتی گراد به ترتیب اولین و سومین شهر سرد کشور بودند.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در بیشتر شهرهای استان دما به زیر صفر درجه رسید، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کلیبر با دمای مثبت ۱۱ درجه سانتی گراد گرمترین شهر استان بود.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در این بازه زمانی دمای تبریز در سردترین زمان به یک درجه زیر صفر و در گرمترین زمان به سه درجه بالای صفر رسید و دمای فعلی این شهر چهار درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

امیدفر، با اشاره به فعالیت دوباره سامانه بارشی در استان در هفته جاری، ادامه داد: بر اساس نقشه های پیشیابی هواشناسی، فعالیت این سامانه موجب ناپایداری جو استان و بارش باران و برف و بروز مه می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه تا روز دوشنبه در استان ادامه می یابد، یادآور شد: از اواخر دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد جو استان می شود و با فعالیت خود تا اواخر چهارشنبه موجب تشدید بارش ها می شود.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در طول این هفته شاهد جوی ناپایدار در استان خواهیم شد و با توجه به ادامه برودت هوا و وزش باد به نسبت شدید، احتمال بروز کولاک در مناطق کوهستانی استان دور از انتظار نیست.

امیدفر، خواستار احتیاط در ترددهای جاده ای و مناطق کوهستانی، صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی، همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم، اطمینان از سلامت فنی خودرو، آمادگی جهت نمک پاشی و برف روبی به ویژه در جاده های کوهستانی و لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی شد.

وی اظهار کرد: با توجه به احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه های سبک در اثر بروز تندبادهای لحظه ای، محکم کردن سازه های سبک، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها