رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۰ جماد ثاني ۱۴۴۶
  • 2024 Sunday 22 December

رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی شمالغرب کشور گفت: در زمان حاضر مشکل سوخت گیری ناوگان باری در مرز جلفا وجود ندارد ولی با اجرای طرح «فول باک» (باک پُر) برای ناوگان باری کشورمان به مقصد جمهوری آذربایجان ایجاد صف سوخت در آینده محتمل است.

به گزارش تبریزگویا، حمید باراندوزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه برداشت برخی از طرح موضوعی از سوی اینجانب در نشست مدیران ادارات و فعالان اقتصادی با مدیران گمرکات آذربایجان شرقی مبنی بر اینکه “دستور العمل باک پر موجب ایجاد صف سوختگیری در جلفا می‌شود ” نادرست بوده، اظهار کرد: در زمان حاضر در مرز جلفا هیچ مشکلی برای سوختگیری ناوگان باری وجود ندارد.

وی گفت: اجرای دستور العمل باک پُر برای ناوگان ایرانی در مرزهای آستارا و بیله سوار هنگام خروج از مرزهای کشورمان به جمهوری آذربایجان، تعداد زیادی کامیون ایرانی که تصمیم به خروج از مرز جلفا به این جمهوری خواهند داشت همین موضوع موجب ایجاد صف های طولانی به خاطر سوختگیری می‌شود.

باراندوزی با اشاره به امکانات زیرساختی ضعیف در خصوص تعداد نازل های سوختی در جلفا گفت: اکنون ۲ نازل سوخت گازوئیل در مرز جلفا وجود دارد که با اجرای طرح باک پر برای کامیون های ایرانی ایجاد ترافیک در سوختگیری خواهد کرد.

وی افزود: این طرح در مرزهای آستارا و بیله سوار اجرایی نشده است و بیشتر کامیون ها به خاطر محتمل نشدن جرایم سوخت مازاد به سوی این مرزها روانه شده اند که همین موضوع موجب کاهش کامیون ها در مرز جلفا شده و اکنون با وجود این تعداد کم ناوگان ایرانی در مرز جلفا هیچ مشکلی برای سوختگیری ناوگان وجود ندارد.

وی با انتقاد از رویه های ناهمگون در گمرکات از مسئولین خواست نسبت به تقویت زیرساخت‌های سوخت رسانی سریع به ناوگان ایرانی در مرز جلفا اقدام کنند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها