رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از امروز گذر امواج تراز میانی جو موجب بارش برف و کولاک به ویژه در مناطق کوهستانی و سردسیر استان می‌شود.

به گزارش تبریزگویا، «محمد امیدفر» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای، فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر سه شنبه در استان ادامه می یابد و موجب ناپایداری جوی در سطح استان می شود.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه همچنین موجب افزایش ابر، بارش های پراکنده باران در مناطق گرمسیر و بارش برف در شهرهای نیمه جنوبی استان می شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در روزهای آینده دمای هوا و سرعت وزش باد در سطح استان به صورت نسبی افزایش می یابد.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به احتمال یخبندان و لغزندگی جاده ها در مناطق کوهستانی، مه گرفتگی و احتمال سقوط بهمن، رانندگان از تردد غیرضروری به این مناطق خودداری کنند و در صورت ضرورت تجهیزات و پوشاک زمستانی به همراه داشته باشند.

وی یادآور شد: با توجه به رخداد تندبادهای لحظه ای در این بازه زمانی، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک و تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه های سبک و سقف گلخانه ها، احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها