رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

استاندار آذربایجان شرقی گفت: نظام حقوق بین الملل در نسل کشی غزه ناکارآمدی خود را اثبات کرد و رفوزه شد.

به گزارش تبریزگویا، مالک رحمتی در همایش تبیین دستاوردهای حقوقی انقلاب اسلامی در دانشگاه پیام نور استان با طرح این سوال که در طول ایام تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطین، نهادهای بین المللی چه اقدامی کردند، اظهار کرد: امروز شاهدیم همه آنهایی که در عرصه بین المللی از حقوق و منطق دم‌ می زدند، لال شده اند.

وی خطاب به حقوقدانان حاضر در همایش اظهار کرد: شما که در حوزه حقوق فعالیت می کنید و قلم می زنید، امروز اثرات فرمایشات و پیش بینی های امام راحل و رهبر معظم انقلاب در مورد فلسطین را به عینه می بینید.

وی بیان کرد: اگر روزگاری تنها حقوقدانان ما در مورد نسل کشی صهیونیست ها مطالبی می نوشتند، امروز همه حقوقدانان آزادی‌خواه جهان درباره مظلومیت فلسطینیان می نویسند.

رحمتی گفت: امروز صحنه فرق کرده است و در قلب اروپا و آمریکا، آزادیخواهان و اندیشمندانی پیدا شده اند که از حق مردم غزه دفاع می کنند و این حرکت از ایران آغاز شده است.

وی خطاب به شرکت کنندگان افزود: بسیاری از مجامع بی خاصیت بین المللی ناگزیر از شنیدن صدای مظلومیت مردم فلسطین شده اند و این از برکت تلاش شماست.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز به دلیل صحنه های دلخراش و کودک کشی هایی که در غزه شاهد هستیم، متاثر می شویم؛ یادآوری کرد: ما نیز قربانی این بی قانونی در عرصه معادلات بین المللی هستیم که بمباران شیمیایی دوران هشت سال دفاع مقدس توسط دشمن بعثی نمونه ای از آن است.

باید به سوالات و ابهامات جوانان پاسخ دهیم

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه آزادی، عدالت، رشد و توسعه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: این انقلاب چیزی به ما داده که در جهان بی نظیر است و مدعیان دموکراسی باید آن را از ما یاد بگیرند.

رحمتی افزود: انتخابات ۱۱ اسفند امسال چهلمین انتخاباتی است که ما برگزار می کنیم و کدام کشور در جهان می تواند ادعا کند که در ۴۵ سال این تعداد انتخابات برگزار کرده باشد.

وی ادامه داد: ما باید به گوش جهانیان برسانیم که کلید واژه نظام جمهوری اسلامی، مراجعه به رای مردم و مردمی بودن است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده اند که مراجعه به رای مردم و انتخابات تعطیل بردار نیست، افزود: مردم سالاری دینی به عنوان پایه و اساس انقلاب، در دنیا بی بدیل است.

وی افزود: با این وجود دشمن در عرصه بین المللی به کمک رسانه های مزدور و جنگ روانی، علیه این نظام و انقلاب فضاسازی سنگینی می کند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تبیین اهمیت و ضرورت انتخابات به عنوان امر مردمی باید وجهه همت همه باشد، ادامه داد: انتخابات صحنه تسویه حساب نیست، بلکه صحنه حضور آحاد مردم است.

وی با تاکید بر لزوم پاسخگویی به سوالات و ابهامات نسل جوان از طریق جهاد تبیین گفت: این وظیفه دانشگاهیان است که مسیر را تبیین کنند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها