رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • دوشنبه 30 بهمن 1402 - 18:31
  • کد خبر : 11430
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : رزمایش تهدیدات زیستی در فرودگاه تبریز برگزار می‌شود

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: رزمایش تهدیدات زیستی برای نخستین بار در بین فرودگاه های کشور در فرودگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش تبریزگویا، «رامین آذری» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هدف از برگزاری این رزمایش کسب آمادگی در برابر تهدیدات زیستی در حوزه هوانوردی و افزایش مهارت های لازم در پاسخ به این نوع تهدیدات است.

وی اظهار کرد: این رزمایش با سناریو فرود اضطراری یک هواپیمای باری خارجی حامل خدمه بدحال و دارای علایم مشکوک با مشارکت کلیه نهادهای لشکری و کشوری و نهادهای امنیتی و امدادی صبح روز چهارشنبه ۲ اسفند در فرودگاه تبریز برگزار می شود.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در دهه های اخیر نوع تهدیداتی که صنعت هوانوردی در جهان با آن مواجه است تغییر کرده و بیماری های واگیردار با قابلیت انتقال سریع از فرودگاه به سطح شهرها یکی از تهدیداتی است که باید در برابر آن آمادگی کامل داشت.

آذری ادامه داد: در این رزمایش تمام ادارات استانی مشارکت خواهند کرد و اقداماتی مانند تشخیص تهدید، هشداردهی، محدودسازی، امداد و نجات و رفع آلودگی انجام خواهند داد.

وی همچنین یادآور شد: ماهانه بیش از یکهزار و ۲۰۰ پرواز در فرودگاه تبریز انجام می شود و این فرودگاه از بزرگ ترین و مهم ترین فرودگاه های کشور به شمار می رود طوری که به عنوان مرکز منطقه ای و در قالب پروازهای داخلی و خارجی به هم استانی ها و مسافران استان های همجوار نیز ارایه خدمات می کند بر این اساس جزو مهمترین فرودگاه های کشور به حساب می آید.

آذری، افزود: از ۲۱ شرکت هواپیمایی فعال در کشور، حدود ۱۵ شرکت پرواز منظم برنامه ای از فرودگاه تبریز به مقصدهای مختلف انجام می دهند که از این تعداد نیز ۱۰ ایرلاین در مسیر پردد تبریز – تهران برنامه پروازی منظم دارند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها